Geertje, Chapman's Peak & Surfin' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Geertje, Chapman's Peak & Surfin' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Geertje, Chapman's Peak & Surfin'

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zooo mensen,

Hier ben ik weer. Ben een beetje laat, maar waarbenjij.nu heeft al een paar dagen problemen. Ik kon niet inloggen. Pfff het is erg warm, maar ik heb toch wat tijd en inspiratie gevonden om jullie even op de hoogte te houden van mijn laatste avonturen en vorderingen op stage. Ook heb ik eindelijk nieuwe foto’s voor jullie!! Veel kijk- en leesplezier;) En ik zou het leuk vinden als jullie even laten weten wat je ervan vonden;)
Here we go,..
We zijn weer lekker gaan surfen in Muizenberg! Ging soms lekkerrrr:D Maar soms ook niet:P Vaak slechte golfjes,… Mja, om er toch een beetje spanning in te houden voor de dagen dat er geen golven zijn, hebben we nog altijd de haaitjes. De volgende info komt letterlijk van de website van de sharkspotters af, ik schrok er zelf ook heel even van:P

Shark Activity this week:
Muizenberg & St James – 29
Fish Hoek – 3
Noordhoek – 0

Fish Hoek is dus waar een anderhalve maand geleden zo’n kerel is opgegeten. Ik zat laatst met een taxichauffeur te praten die daar op het strand was toen het gebeurde. Hij hoorde allerlei geschreeuw toen de 1e aanval plaats vond en toen keek hij en zag het bovenlijf drijven en overal bloed! Toen kwam de haai terug voor zijn 2e hapje. Enige wat ze hebben teruggevonden was de duikbril van die dude. Heeft de haai natuurlijk tussen z’n tanden uitgehaald en uitgespuugd:P

Maar goed,…waar was ik? Ohja! We hebben een auto gekregen (die van mn vorige weblog). Die heeft het 3 dagen goed gedaan en toen besloot ie er maar mee op te houden. Ik heb toen het contract gebroken met het verhuurbedrijf, want zij bevielen zowieso al niet. Dus maar lekker teruggegaan naar Acker. Zelfde bedrijf waar we vorig jaar die Mercedes hadden gehuurd. We wilden nu weer een Mercedes maar die was nog niet beschikbaar. Kon nog een weekje duren. Toen hebben we voor dat ene weekje maar een iets duurdere auto van hun gehuurd. Maar die beviel zó goed dat we hem wilden houden! Heb nog even onderhandeld met Nick en hij heeft een mooi prijsje voor ons gemaakt. Dus we rijden nu een VW Polo met airco en stuurbekrachtiging. Tenminste een huurauto die rijd zoals ie zou moeten rijden! Lekkor:D

Geertje is inmiddels ook gearriveerd! Hij vind het weer helemaal prachtig om terug in Cape Town te zijn. Hij was zo slim om een statiefje mee te nemen. Want 2 dagen later was het volle maan! We hebben toen onze fototoestellen gepakt, in de auto en richting Signal Hill gereden! Hier geprobeerd wat mooie plaatjes te schieten, denk dat het wel gelukt is:P Wat een mooi uitzicht!
In waterfront zagen we nog Sean Bean lopen (Bekende acteur van Lord of the Rings en nog wah coole films). Ofja lopen, hij kwam met de roltrap omlaag toen wij die omhoog gingen. SJIEK HE?!

We hebben dan eindelijk ook de Chapman’s Peak Drive gedaan! Deze was vorig jaar heel de tijd gesloten wegens,…wiehetweetmaghetzeggen. De Chapman’s Peak Drive, met zijn 114 bochten, schijnt een van de mooiste ‘scenic routes’ te zijn in heeeeeul de wereld. En het is inderdaad een hele mooie drive:D Zie de fotokes,..

Stage gaat ook wel prima. Ben al bezig met m’n opdracht en tot nu toe is de baas hier erg tevreden over me. Chill!! Hij vertrouwd me ook al goed, want momenteel zit ik helemaal alleen op kantoor. De rest is weg voor vergadering, en mag ik de boel hier straks afsluiten.

Gisteravond kwam de parkeerwachter van onze straat op ons afgerent om even goeiedag te zeggen. Doet ie vaker, superrelaxte kerel! Maar hij had nieuws voor ons, hij is vader geworden van een jongetje:) En het leuke is dat ie hem ‘Niels’ heeft genoemd! Hoe cool is dat! Blijkbaar heeft in het afgelopen jaar in hetzelfde appartement als ons ook eens tel jongens gewoond waarvan er eentje Niels heette. Blijkbaar kon hij daar ook goed mee opschieten en vond ie het zo cool dat ie zijn kind ook Niels heeft genoemd. Ik ben dus eigenlijk voor 50% verantwoordelijk voor zijn naam:) Hoe cool!!!! We zijn uitgenodigd om binnenkort maar eens op kraamvisite te komen ;)

!!!:D:D:D Komend weekend gaan we naar een concert van Goldfish, in Kirstenbosch, heb er ongelooflijk veel zin in :D:D!!!

Dit was hem weer, stay tuned!

Niels

• 04 Maart 2010 - 18:23

Veraaa:

Nielsooon :)!!
    Ooooooo een baby.. wat leuk ..
    hahahaha .. waal vet das doe deil bis van zien besloet tot niels ..
    leukleukleuk ..
    dan verwach ich waal oug van kleine niels fotows det snapse natuurlijk waal ..;)!!
    Mer fijn dat het zow goowd geit op stage .. Dat vilt dan alweer mit he .. hahah ..
    Sjnel weer leuke fotows drop zitte of op hyves he yeaaah :D!!
    Surfse nog he .. binkieee ..
    Dooeg xxx

• 04 Maart 2010 - 18:39

Shirley:

doe vermaaks dich doa waal he! ;) vinj ut in eder geval waal leuk om lekkere zonnige fotoos te zeen! kiek mer oet dets doe gein haaienvoer wirs, want den hub ich gein spannende verhaaltjes meer om te leaze, haha

xxx

• 04 Maart 2010 - 18:44

Pap En Mam:

Hey Niels,

Prachtige foto´s van de volle maan. Ook de foto´s van Chapman´s Peak(jaloers dat wij die route niet hebben gereden) en het voetbalstadion zijn erg mooi genomen. De uitgaans foto´s zijn wat minder. Die zijn zeker in de vroege uurtjes genomen!!!
    Let wel maar op de haaien als je gaat surfen.
    V.w.b. de parkeerwachter; wij geven je zusjes een kraamcadeau voor hem mee!!! OK?
    Groeten Pap en Mam.

• 04 Maart 2010 - 18:53

Ruud:

Boah! Eg heel stoer! Ken neet wachten tot ut volgende blog! Groetjes doa!

XRuud

• 04 Maart 2010 - 22:10

Jonne:

Heeejjj nielsje!!
    Haha ver mooste dig zikke waat ver der van vonge he! Ig hub mig kapot gelache bie t verhoale en die foto's zeen eg vet zeker die van t wolke dek! eg te gek!
    Hubs t weer good doa! loat goan loat goan!!
    xxx jonne

• 04 Maart 2010 - 23:40

Joyce:

Vandaag mien letste deenst gedreid dus ig kin mig noe helemoal focusse op CAPE TOWN!!!

Auch bin ig uiteraard weer blie om dich te zeen ;-)

Nog 3 daag en den zit ik mit chanulleke in de loch!

Doe wist dets se super sjoone foto's maaks dus noa auch weer!

Het stadion kin ig ech neet meer truk. Ze hubben haal gewirk doa!

Tot moandig!!!!!!

Dikke kus

• 05 Maart 2010 - 07:34

Geert:

Benaan,
    Chapman's Peak was zo lang afgesloten vanwege veiligheidsredenen. Die joekels van hekken om vallende rotsen tegen te houden hebben ze in die periode geplaatst. So now you know.

Zie je lator!

• 05 Maart 2010 - 08:00

Karlijn:

Nielsjeee,
    Heel leuke blog weer en hele mooie foto's! Doot waal mer veurzichtig mit die haaien doaa!:$
    x Karlijn

• 05 Maart 2010 - 09:28

Malissa:

Niels!!:D

Leuk leuk, weer een verheulke van dich te leaze:D Geer amuseert uch doa goot he! Ech super dat dea keal van doa zien zoontje Niels heat genump! De hubs toch waal indruk gemaak dan doa ;) en de foto's zeen auch ech sjoon! Es geer truuk zeet, doon we aovendje foto's van 2 joar kieke dan meh he ;)
    Amuseer dich es dien zusters dr zeen! En spreak dich het weekend mss waal weer op msn ofzo:)
    Have fun!! En veurzichtig mit de haaie:O Groetjes aan Chris
    Kus

• 05 Maart 2010 - 10:46

Kai Stevens:

Ha Niels,

Sjiek om ff get verhaole van dich te laeze. De hubs t good geregeld allemaol!

@WBJ-HQ wore get serverproblemen aafgeloupe waek. Hubbe dr hel aan gewerkt om de boel weer 100% te kriege. Zeen neet oet de loch gewaes, mr de server woor waal get traag. Waarsjienlijk te traag op t moment dets doe probeerdes in te loggen iig ;)

Esse nog ins problemen hubs mosse t mich mer laote weten.

Vaol Spass in SA mate!

Groeten oet Utrecht!

• 05 Maart 2010 - 12:46

Evelien Lemmens:

Nielsje!

Ich bun eg jaloers op dich, ich dink det ich mer es sjnel noa t reisbureau ren om ein ticket te goan kaupe ;)
    Veul succes en plezeer doa!

xxx

• 05 Maart 2010 - 13:31

Saskia & Bart:

Woh, wat een super foto's zeg. We want more!!! Wat leuk dat er nu een kleine Niels in Kaapstad woont.
    Dit weekend gaan we naar Invictus die draait in de bios, over het leven van Nelson Mandela en de Springbokken.

• 05 Maart 2010 - 15:09

Anne-Marie:

Hoi Niels,
    ja, dat wordt vast weer een mooie DVD met foto's en muziekje op de achtergrond... Sjiek hoor!
    Nog maar 9 dagen en dan zit ik ook in het vliegtuig. En dan rond 22/23 maart kom ik eens kijken of ze echt zo tevreden zijn op je stageplek.... Zorgen jullie er wel voor dat je voor die tijd geen shark-encounter hebt???

groetjes en fijn weekend (maar dat zal wel weer gaan lukken)

• 06 Maart 2010 - 19:09

Chris Raes:

Dadelijk Hemisphere, morgen Goldfish!!!
    Gonna make a protein shake...
    x-je

• 07 Maart 2010 - 12:48

Edwin:

yoo niels, weer een leuk verhaal, en echt super mooie foto's! Ze hebben het stadion netjes afgebouwd iig. Echt vetvet allemaal om weer te lezen! Ik zie dat jullie nog steeds naar ga(r)y's surfshop gaan?:p haha.
    Ik moet volgend zomer ook maar eens bedenken om die kant op te gaan! Die vibe's zijn er iig nog steeds!!! Veel plezier bij goldfish man! We're just cruising through...

• 07 Maart 2010 - 20:26

Baukje:

Niels!

Wauw wat een mooie foto's! Vooral ook die foto's van kaapstad met al die lichtjes.. dan zie je toch wel weer het verschil qua camera;) en dat je gewoon iemand had gesproken die de haai aanval had gezien! ieehw.. dat was toen idd big news! Nou surfse en genietse!!

xx

• 08 Maart 2010 - 18:38

Wim En Henny:

Hoi Niels,
    die foto van "Cape Town by night" verdient een nominatie bij de World Press Foto";geweldig!! maar..... is ie wel door jou gemaakt of is het een illegale?
    Niet te controleren vanuit Nederland maar we geven je het voordeel van de twijfel!!haha
    Nu jouw zusjes je komen controleren zul je het wel wat kalmer aan doen nemen we aan. In ieder geval veel plezier voor de hele bubs en hier bij ons is alles kids en bbrrr koud.
    Groetjes Henny en Wim.

• 09 Maart 2010 - 18:35

Bea Klever:

Hallo Niels,

Goed te lezen dat het je weer goed bevalt.En dat het goed gaat met je stage.

Zijn Joyce en Chantal al aangekomen ?

Ben benieuwd hoe het hun bevalt.

groeten,ook van Henk

Bea

• 09 Maart 2010 - 21:29

Diantje:

zijn weer mooie fotokes nielske!

geniet maar van het weertje! hier is het bagger!

groeten aan de dudes

x

• 10 Maart 2010 - 03:17

Inge Janssen:

Heey niels,

Zo te zeen hub se het waal noa diene zin. Echt super mooie foto's!

Ich merk aan dien verhoal det se superveul vrieheid hubs.
    Det is hie in Thailand waal anjes, alle contactpersonen willen allerlei oetstapjes maken, zodet we bienoa gein vrieje tied hubbe. Det is waal minder. Maar veur de rest is het eg een hele ervaring!

Heel veul plezier!

groetjes oet thailand
    Inge

• 12 Maart 2010 - 18:20

Finy:

Hallo Niels!
    Ik ben bij mam en pap en heb zojuist lekker gegeten. Het was een mooie dag voor mij en heb genoten van je leuke verhalen. Ook de foto's zijn fantastisch. Ben toch wat ongerust over die haaien!!!!! Wees dus voorzichtig!!!! Ik wens je een mooie tijd daar in Kaapstad en doe de groeten aan je zussen!
    Een dikke knuffel van .....Finy.

• 21 Maart 2010 - 16:41

Mia En Ome Jo:

ha nielske ,we zyn hier by mamsi en papsi we hebben genoten van je verhalen en de mooie foto,s het gaat je weer goed!!!!!!!!!!!geniet maar pas wel op met de haaien,ome jo geeft nog in zomer een beach party !!!groetjes mia en ome joke