Full-Moon Hike, Dré Rieu en vliegeren! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Full-Moon Hike, Dré Rieu en vliegeren! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Full-Moon Hike, Dré Rieu en vliegeren!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

06 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier ben ik weer! Ik ga jullie (hopelijk) weer verblijden met een kort verhaaltje. Maar allereerst wil ik tot nu toe nog alle mensen bedanken die zich de moeite hebben genomen om een reactie te plaatsen:D Altijd heel erg leuk om te lezen en dat jullie aan mij denken!

Het was laatst weer volle maan, zoals jullie ook wel gemerkt zullen hebben. Hier in Cape Town is het dan erg vet om Lionshead op te klimmen, om vervolgens de zonsondergang te zien, en aan de andere kant de volle maan op te zien komen. Die dag stond er zeer harde wind (meer dan 30knopen), dus we wisten niet of het wel verantwoord zou zijn om te gaan klimmen (op sommige stukken kan het vrij gevaarlijk zijn). Maar eenmaal bij Lionshead aangekomen en we begonnen te wandelen, bleek dat we op die hoogte geen last hadden van de wind, was zelfs bijna windstil. Vreemd….maar wel relaxd dus!
Eenmaal boven hebben we even liggen genieten van het uitzicht en uiteraard heb ik mijn camera volop gebruikt om wat fotokes te schieten. Laatste tijd hoor ik regelmatig dat een aantal van mijn foto’s ‘gephotoshopt’ zouden zijn. Niet de meest leuke opmerking voor een fotograaf (want daarmee wordt dus bedoeld dat de kunst bij Photoshop ligt en niet bij de fotograaf) maar ik begrijp het wel! Dus ik zal dit fabeltje even uit de lucht helpen! Photoshop is onmisbaar voor elke fotograaf, dus ik gebruik het zeker. Vroeger had men een Donkere Kamer nodig voor te ontwikkelen, tegenwoordig is dit Photoshop. Maar vrijwel het enige wat ik met mijn foto’s doe, is het contrast verhogen (in de wolken bijv.) en eventueel wat kleuren (bijv. de witbalans) aanpassen en dergelijke. Verder doe ik echt geen gekke dingen ermee. Als je weet wat je doet met je camera, rollen foto’s vaak vanzelf al erg mooi uit de camera;). Magoed! Daarna begon de afdaling in het donker. Ik was uiteraard zo slim geweest om een Maglite mee te nemen. Dus we konden veilig afdalen. De afdaling was voor mij iets minder plezant:P Chris, Roel, Tim en Jenno weten wel waarom (sssst!)

Op een verveelde dag kwam Jenno met het idee om te gaan hiken, en wel de Silvermine. Zeer chille wandeling gemaakt hier! We kwamen nog langs een grote grot, die van binnen een Jurassic-Park sfeertje had. Elephants Eye heet ie. Op de foto’s kun je zien hoe klein wijzelf zijn… Vanwege het felle licht en de donkere schaduwen was het erg moeilijk om dit mooi op de foto te krijgen, maarja zonder statief had ik er niet veel mooiers van kunnen maken.

De aangetrouwde neef van Chrisje was in town, en wel voor een optreden van André Rieu. Hij speelt in het orkest op de synthesizer. We kregen vrijkaartjes! Hoe cool! Thnx Ward ;) Ik geef dan wel niet zoveel om André Rieu-Muziek, maar vond het wel erg leuk om mee te maken. Ze maken er met het hele orkest een hele show van, met entertainment. Erg leuk! Na afloop mochten we nog even mee naar de zaal waar de orkestleden konden eten en drinken. Wij mochten ook gewoon meedoen, dus Chrizzle en ik waren klein bietje tipsy toen we weg gingen:P En speciaal voor pap ook ff een fototje gemaakt met Dré himself! Check it out;)

Chrizzle en ik zijn ook bezig met kitesurf-lessen te nemen. Het ging allemaal heel moeizaam om überhaupt een instructeur te vinden, maar het is gelukt. Heel erg vet om met zo’n grote kite te vliegen! Wat een power hebben die dingen, als je niet oppast, vliegt je zonder pardon meters door de lucht. Vind ik wel cool, dus dat word nog wat:P

Gisteren nog pasta gaan eten met Piccolo in het Garden Centre. Als de kok ons ziet, komt ie altijd even een praatje met ons maken. Is een duitser, zeer relaxte gast! Hij wilde een speciale pasta maken voor ons, en vroeg of we van pittig eten hielden. Nja, beetje pittig kan best lekker zijn, dus ja! We lieten ons verassen. Toen we de pasta kregen, zag het heerlijk uit! Het smaakte ook nog overheerlijk, maar na een paar happen vloog mijn mond in brand. Wat was dat pittig! Ik kreeg een loopneus en tranerige ogen ervan. Hahaha! Maar ik heb het overleefd.
Na afloop kregen we een stuk keilekkere chocolade-notentaart met een bolletje ijs, op kosten van de kok. En die heeft ons prima gesmaakt:D

Nou dat was het weer! Geniet weer van de foto’s ;) En begin maar af te tellen, het duurt niet meer lang of ik kom jullie weer vervelen in Nederland.

Take care

P.S. Er staat ook een klein videofragmentje hieronder. Van Cape of Good Hope.

• 06 Mei 2010 - 15:54

Mark Zandstra:

Good bezig Nielsje!
    (al komme dr akelig weinig rondborstige dames in t verhoal veur... :D)
    Doe hubs t weer veuls te good...

Gedraag dig nog, die litste waeke doa he! ;)
    Succes mit aafstuderen!

lazerussssss!

• 06 Mei 2010 - 16:01

Karlijn:

Nielsjee!
    Hele sjoone foto's weer en leuk verhoal. Leuk om te zeen woose allemoal mit bezig bes;) Ig ben oug ens noa andré rieu geweas, vong die show oug echt sjiek dr om hear. Leuk datse mit m op de foto stuis;).
    Veul plezeer nog!
    xx Karlijn

• 06 Mei 2010 - 16:19

Jeroentje Mol:

Heej Niels,

Weer een sjoon verhoal en zeer sjoone foto's!
    Nog ffkes he dan busse weer in Zustere. Ik haup dasse ondanks hiej minder te doon is, toch een bietje blie bus om dien familie, vrunj en bekinden weer te zeen!

Geniet nog van dien letste waeke en haup dat ig nog een sjoone aafsloeter van dig moog laeze mit nog get fotokes!

Cheers BRU!!

• 06 Mei 2010 - 16:31

Amsterdam:

Zoals iedereen al aangeeft. Mooie kliekjes. Om jaloers op te worden. De kwaliteiten die je hebt die moet je verder ontwikkelen. De laatste weken..... Geniet nog met volle macht, maar ook nog ff afstuderen.
    Dat verhaal wat gebeurdt is tijdens die afdaling, die willen we natuurlijk wel horen/ lezen. Zodra je terug bent gaan we hier br aaien. Niels heel veel plezier en we kijken ernaar uit tot je weer terug bent.

Groeten uit Amsterdam !!!!

• 06 Mei 2010 - 17:29

Oom Martin:

In één woord geweldig. Toch maar behelpen in Nederland zien we. Maar ja, you get what you deserve! We genioeten in ieder geval mee.
    Tot schrijvens maar weer.

• 06 Mei 2010 - 17:52

Edwin:

Mooi!

• 06 Mei 2010 - 19:11

Malissa:

Jeej weer een verhaaltje!:) Leuk om weer te lezen! Ik kan wel vragen hoe het met je gaat, maar ik heb je gister nog best lang op msn gesproken dus dat weet ik al;)
    Heel veel plezier nog!:D En over een paar weekjes zien we ons weer, en gaan we een keer goed op stap he!(D) Geniet er nog even van, het is zo weer om..

Kuss

• 06 Mei 2010 - 19:42

Jildau:

Aaa je zou er toch acuut opgewonden van raken alk die mooie foto's en verhalen,, Ooow Heimwee met de hoofdletter H. Keep up the great work;)

Liebs Jibs XX

• 06 Mei 2010 - 19:46

Jenno:

Nielsjuh!! Vette pics weer! Die laatste maand gaan we ff goed afsluiten:P

Check je zo! Cheers

• 07 Mei 2010 - 06:32

Stef:

Haa Niels kerel! Geit dich good aaf doa zo te leaze! En richtige foto's manne! Busse Kevin aug nog teage gekomme? Cheers, Stef

• 07 Mei 2010 - 10:07

Pap:

Niels, alweer een flink verhaal en prachtige foto's; zeer zeker de foto van jou en Chris met André Rieu. Ik blijf zijn cd's kopen!!!???

• 07 Mei 2010 - 11:50

Joyce:

Nelschhhhh,

ook ik ben zeer benieuwd naar het verhaal tijdens de afdaling... dus vertel. (wie A zegt moet B zeggen, he :-))

Nog ff en dan kom je weer thuis. Ben benieuwd wat je vind van de veranderingen thuis.

Het weer is hier slecht. Een paar mooie dagen gehad en dat was het dan. En dat noemen ze lente. Lijkt wel het weer in Kaapstad momenteel. En dat noemen ze herfst.

Molletje is afgelopen week zijn avonturen komen vertellen. Tjonge jonge ook hij is weer een ervaring rijker en heeft ff kunnen proeven van de sfeer in CT. Echt te gek!

Laika beginnen we langzaam aan al gek te maken. " Woa is Niels"
    Je hebt het filmpje gezien wat channul en ik gemaakt hebben. Hij is echt letterlijk HONDSbrutaal. maar blijft wel een lekker ding. Hahaha

Moet zeggen dat de tijd die jij in Kaapstad zit/zat hier thuis heel anders beleefd hebben dan de vorige keer.
    We weten dat je daar goed zit en dat Kaapstad je tweede thuis is.

Nielske geniet nog ffkes daar. En zodra jullie weer "home sweet home" zijn gaan we naar de Maasplassen om de Kiten, hahaha.
    Dat is het voordeel dat je dat hier ook kunt doen.

dikke x van dien zus

• 07 Mei 2010 - 17:40

Bart & Saskia:

Vanavond gaan we eens even de docu-soap van André in Kaapstad kijken om jullie te spotten. Wie weet wie weet. ;)

Vorige week trouwens een Constantia-wijntje gedronken. Heerlijk.

Enne, laat die foto's maar komen Niels.

• 08 Mei 2010 - 00:51

Con:

Niels, verhaal is wat aan de korte maar de foto's spreken weer boekdelen, super. Ben nu alweer benieuwd naar het resultaat in de vorm van een mooie pp presentaie.

Denk aan het eindresultaat and have lots of fun.

Con

• 10 Mei 2010 - 08:25

Chris Raes:

Nebaan!
    Die Mol toch. Mooi om te zien dat die foto's vanuit de auto toch redelijk gelukt zijn :D Me is proud!
    Back to work!
    Cheers

• 10 Mei 2010 - 13:49

Wouter:

Sjiek jong, wat n fotows pff...gr, Wouter v h

• 11 Mei 2010 - 13:49

Baukje:

Hee niels!

Wat een mooie foto's weer! En wat gaaf van andre zeg.. altijd leuk om zoiets mee te maken! Dus het zit er bijna alweer op.. wel jammer dat jullie het WK niet mee kunnen maken, maarja kan je thuis lekker nagenieten voor de tv;)Geniet er nog van de laatste weekjes!

xx

• 13 Mei 2010 - 16:52

Mandy:

Nielsje,

Zoals de meiste al gezag hubbe, hubse weer sjoone foto's derop gezat!
    Altied leuk om te kieke!
    Es ich det zeen begint ut mich zelf auch te kriebele en hub ich der allein mer steeds meer zin in om zelf auch te gaon haha.
    Geniet nog van dien letste weake..
    Want den busse weer truuk in ut kikkerlandje (wat opt moment echt te koud is..).

Liefs,
    X Mandy

• 28 Mei 2010 - 07:44

Lieke:

Hee hee nielsje!
    Leuk verhaaltje! Raar dat jullie al weer snel in nederland zijn! Gaat snel ofniet?
    Doe de groetjes aan Chrisje!!
    Liefs!
    Lieke

• 01 Juni 2010 - 12:04

Jean En Truus:

Het is iedere keer weer leuk om je verhaal te lezen en de foto,s te bekijken. Het is wel een beetje te gek dat je iemand die hier 35 kilometer van je vandaag woont in Zuid Afrika ontmoet en zelfs mee op de foto gaat. Niels nog niet denken aan de weg terug maar nog even volop genieten van de tijd daar.Veel plezier nog en laat ons nog maar even verder genieten.