Jeroentje Mol, Drunk 'n Drive, En Mijn 1e Gaatje!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Jeroentje Mol, Drunk 'n Drive, En Mijn 1e Gaatje!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Jeroentje Mol, Drunk 'n Drive, En Mijn 1e Gaatje!!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

19 April 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zoooo mensen!

Hier ben ik dan weer. Howzit goin’? Hier alles lekker, baie lekker. Om de fabeltjes van een warm Zuid-Afrika even uit de lucht te helpen, ik zit hier momenteel met schoenen; lange broek; t-shirt en een vestje aan! Het regent pijpenstelen buiten. De zomer is helaas weg, op naar de 10.000km lange trip richting NL! Gelukkig hebben we een aantal dagen in de week evengoed nog lekker weer, waarbij de korte broek en slippertjes gewoon weer aankunnen. Dus eigenlijk mag ik niet zozeer klagen.


MA GOED! What’s new? Nou het is alweer een tijdje geleden dat ik geblogd heb, en in die tussentijd zijn een aantal dingen gebeurd die het melden wel waard zijn. Zo is Geertje weer vertrokken en zit hij weer lekker thuis in Nederland hard te werken en is hij druk bezig met missen van Kaapstad. We hebben een ongelooflijk leuke tijd weer gehad! Just like the good ol’ times. Geertje, bedankt voor je komst!
Chrizzle was weg naar Pretoria voor een hockeytoernooi, dus ik was een paar dagen alleen thuis (snik snik). Niet veel later dan Geert zijn vertrek, kwam Jeroentje Mol aan in Cape Town! Ik ging hem afhalen van het vliegveld…en het duurde maar, en het duurde maar! Na een uur gewacht te hebben, ben ik maar wat eten en drinken gaan zoeken. Toen ik terugkeerde, nog altijd geen Mol. Ik dacht wel, ik heb me vast vergist in de tijd en hij zal een uurtje later komen. Uiteindelijk kwam hij inderdaad een uurtje later, maar dat kwam niet omdat ik me vergist had in de tijd. Zijn vliegtuig vanaf Jo’Burg had panne, en hij moest een paar uur later vliegen. Nu heeft ie voor €20 een medewerker van South-African Airways om kunnen kopen om zo direct met de volgende vlucht mee te mogen. Hahaha, heerlijk! Only in South-Africa…

Mollo bleef twee weken! Ik heb hem de eerste paar dagen (toen ik nog vrij had) zoveel mogelijk van de omgeving laten zien! De hele Cape Peninsula drive gedaan including Chapman’s Peak Drive, Cape of Good Hope en Boulder’s Beach. De eerste surfsessie met Molletje was een succes, binnen een uurtje of 2 had ie het door en lukte het hem om te blijven op een 11-voeter. De week erna was hij klaar om te surfen op een 9-voeter, en dat ging iets moeizamer (logisch). Op een gegeven moment zie ik Mol verdwijnen achter een golf van een metertje of 4 hoog en nog geen 2 seconden zie ik zijn board van 3 meter lang door de lucht vliegen met een keiharde ‘GODVERDOMME’ erachteraan. Hahahaha, shit happends:P

Chrisje was nog altijd weg en ik nam Mol mee opstap in Long Street. Jenno ging met ons mee en we hadden een chille avond in de Zula Bar. Na afloop bracht Jenno (hij gewoon met ons mee gedronken had) naar huis. Omdat Jenno een Mercedes had met achterwielaandrijving, vonden we dat ie nog een keertje moest driften bij de U-turn voor ons appartement. Zo gezegd, zo gedaan. Voordat we er erg in hadden kwamen 2 politie-auto’s met toeters en bellen aanscheuren en stopten naast ons. OEPS! Meneer agent stapt uit en begon Jenno te ondervragen: “Why do you drive like that?” ; “Why do you spin your tires?” ; “Have you been drinking, I’ve got the breathalyzer in my car?” Uiteraard hield Jenno eerst vol dat ie niet gedronken had, maar op een gegeven moment toch maar toegegeven dat ie de nodige flessen bier op had. Meneer agent bleek het niet zo’n ramp te vinden, want Jenno mocht gewoon naar huis rijden (van Gardens naar Seapoint). Hahaha:P Daarna hebben Mol en ik nog lekker staan socializen met de agent, zeer relaxte gast en na afloop hebben we hem nog een ‘boks’ gegeven.

Chrisje is inmiddels weer gearriveerd en heeft een goeie afsluiter gehad op zijn hockeytoernooi. Meer zeg ik niet:P

Verder ben ik volledig legaal in het land nu, tot 10 juni. Mijn visum was klaar en die ben ik dus even gaan afhalen. Chrisje was het vergeten hij moest hem nog aanvragen. Daarna nog met groep van 8 mensen de Tafelberg opgewandeld. Was weer een stevige klim via Platte Klip. Een hele steile route! Eenmaal boven op de berg heb ik wat mooie fotokes geschoten en hebben we de sunset meegepikt. Behalve Jenno, hij ging met de voetenwagen terug omlaag. Hij moest dus opschieten, want de zon stond op het punt om onder te gaan. Wij gingen daarna met de Cable Way omlaag. Omdat onze auto bij het begin van Platte Klip geparkeerd stond, moesten we zeker nog eerst 20 minuten teruglopen naar de auto. Daar zagen we allerlei zwaailichten! Meteen Jenno gebeld om te checken, en hij had nog een reddingshelikopter gezien die vlak tegen de berg aan, aan het vliegen was. Blijkbaar waren er 2 klimmers in de problemen geraakt. Toen we eenmaal bij onze auto aankwamen, en dus ook bij die zwaailichten van politie, brandweer en ambulances, hoorde we iemand vragen aan een reddingswerker: ‘did he die?’ Dat klonk dus al als foute boel:P En ja hoor, de volgende dag stond dit artikel in de krant: http://www.nuus24.com/Suid-Afrika/Nuus/Klimmer-sterf-op-Tafelberg-20100409
Verder gaat het op stage prima! Heb genoeg te doen, en ik denk dat ik Face Africa hier goed mee kan helpen. Gezien ik nog maar 6 weken over heb in Kaapstad, wordt het tijd dat ik eens aan mijn scriptie ga werken. In de lunchpauzes ga ik regelmatig bij Jenno lunchen. Hij woont 2 straten van mijn werk vandaan. Thnx voor de lunch telkens, Jenno:D

Er is en tijd van komen en er is een tijd van gaan….en de tijd van Molletje om te gaan, was gekomen! Zijn 2 weken zaten erop. Ik kon hem helaas niet persoonlijk afzetten op het vliegveld ivm mijn werk. Dus hebben we de avond vantevoren even afscheid genomen bij de backpackers waar hij verbleef. Hij heeft 2 relaxte weken gehad met hier en daar wat minderheden (zijn eerste backpackers was een bietje vaag verhaal:P). Al met al weet ik zeker dat ie een goeie tijd heeft gehad hier in het altijd lovely Cape Town! Bedankt voor je bezoek Jeroen! Was goed om je weer gezien te hebben en ouderwets samen te stappen:D Zie je over een paar weekjes weer, bru ;)

Ook ben ik nog naar de tandarts geweest, omdat het draadje (van mijn beugel destijds) los zat. Dit kon de tandarts wel fixen, maar toen hij eens goed keek zag hij dat in de tand daarnaast een gaatje zat. Hij moest dit meteen vullen, omdat die bacterie anders over kon gaan naar de gezeonde tand, via dat draadje. Dus ik mijn allereerst gaatje te pakken, en dat in Kaapstad:D

Ok, ik stop ermee! Ik heb vast nog veeeeel meer te vertellen, maar elke dag is hier weer een nieuw avontuur en een ervaring rijker, dus ik moet ergens een grens trekken. Geniet van de foto’s! En tot gauw weer…

Cheers guys


  • 19 April 2010 - 15:56

    Roger:

    1st post !

    weer un sjoone post ! ;) , tot snel weer

    Greetz Roger

  • 19 April 2010 - 16:03

    Jeroentje Mol:

    Heey Nielsjuh!

    Hahah wat een cool verhaal! Ben zeer vereerd dat ik één van de hoofdpersonen ben in dit geweldige verhaal. Het schrijven zeker meer dan waard! Misschien dat ik ook maar eens mijn 1e blogje ga schrijven op Hyves over Cape Town.

    Ik heb zeer genoten van mijn verblijf in Cape Town. Het was een ware belevenis voor de rest van mijn leven. Ook erg leuk om jou (en chris) jullie ding te zien doen in Cape Town en jullie appartementje in "The Delaware." Ik heb eens de sfeer mogen proeven buiten NL en Europa. Binnenkort ga ik even bij jou thuis langs om mijn boeiende verhaal en avontuur te vertellen. Eens kijken wanneer hun tijd hebben.

    Nogmaals bedankt voor alles het waren een geweldige 2 weken!

    Cheers bru!!

    Mollo

  • 19 April 2010 - 16:11

    Jeroentje Mol:

    Hahahaha die foto's van mij met baard! Lig in een deuk! :-D Heb nu alleen mijn ringbaardje nog staan. :-D

    Cheers bru!

  • 19 April 2010 - 17:14

    Jildau:

    Wauw Niels!!
    Ik ben echt zo onder de indruk van al je foto's en verhalen. Fantastisch!:D Keep on going dan zie ik je binnenkort verschijnen in de National geographic! Haha nog een fijne tijd gewenst ook met de iet wat minder mooie dagen, feest vieren kan altijd in CapeTown!

    Liebs Jibs XX

  • 19 April 2010 - 17:28

    Pap En Mam:

    Tjonge tjonge, wat een blog!!! Wederom genoten van jou leuk verhaal met mooie foto's. Je moet maar tijdig proberen een uitgever van je boek te vinden, want daar gaat het op lijken! We zijn echt benieuwd wanneer Jeroen langs komt om zijn spannende verhalen aan ons te vertellen! Uiteraard zijn we ook benieuwd naar de "afsluiter" van Chris?????????????????? De politiemensen hier zijn, v.w.b. het "rijden onder invloed" niet zo soft als in Cape Town.
    Om het hele gebeuren af te sluiten met een "boks", doet de Afrikaanse mentaliteit een grote eer aan! Jenno heeft ongewijfeld geluk gehad. Doe je best voor de scriptie, want je weet, wat in het biervat zit, ......niet!

  • 19 April 2010 - 17:29

    Chris Raes:

    Nelsch,
    Weer een mooi verhaaltje. Tja, mijn afsluiter blijft mooi in Afrika ;)
    Lukt het atm?

    Cheers!

    ps ... Is het nu goed?

  • 19 April 2010 - 17:29

    Chris Raes:

    I mean: 'Is het goed zo?'

  • 19 April 2010 - 18:39

    EJ:

    Haha mooie post weer. Ik geniet mee.......

  • 19 April 2010 - 19:51

    Ome Wim En Henny:

    Hoi Niels,
    Hoe vergaat het je in het Zuiden van onze aardkloot? Laten we hopen dat tegen de tijd dat je naar huis komt in juni de befaamde aswolk van Ijsland langzaam is opgelost want vanaf Cape Town met de trein en/of bus terug naar Nederland duurt wel een paar dagen lijkt ons!! haha!
    Afgelopen dagen hebben we hier ook temperaturen van om en nabij de 20 graden gehad; voor Zuidafrikaanse begrippen wel erg fris!
    Niels, bedankt voor jouw attente felicitatie en profiteer nog van de resterende tijd aldaar
    Tot mailens,
    Groetjes van Wim em Henny

  • 19 April 2010 - 20:03

    Oom Martin:

    Dag Niels,
    Wij hebben je verslag weer met interesse gelezen. Wanneer komt je boek "Op drift in Kaapstad" uit?
    Groetjes uit Ellmau.

  • 19 April 2010 - 21:48

    Veraaa:

    Hoi Nieelsooon ;)!!

    Sjoon verheulke weer ich bin weer trots op dich..
    Ich ben zooo benuujd noa al dien leuke fotows ..
    Neet dat deze neet mooi zeen he nielson ..
    Vinj die van dich mit dien gezichtsschildering leukleukleuk :D!!
    Mer vol spanning w8 ich aaf op dien nuuje verheulke en fotows ..

    Doeeeg nielson ..
    Tot sjnelliee..
    xxVeraa

  • 20 April 2010 - 08:39

    Jenno:

    Hahah, prachtig verhaal! Ben alweer benieuwd naar de volgende belevenis...
    Die pics zijn ook zoals ik ze van je verwacht!!:D

    Check je voor lunch weer.
    Cheers

  • 22 April 2010 - 10:06

    Amber:

    Jennoooo, Straks kieptiieeee om!! Mooi verhaal veel Nielsie ;)

    x

  • 22 April 2010 - 13:10

    Chantalle:

    Hi there,

    weer een leuk verhaaltje Niels! Zo blijven we toch op de hoogte van al je avonturen.

    Wat moet ik over de foto's nog zeggen? Ze worden steeds vetter! Dit keer zonder gare stapfoto's! hihi
    Maarre....wat moeten die foto's voorstellen met die witte stippen? Daar ben ik toch wel eens benieuwd naar.

    Heb je die gevaarlijke route naar de Tafelberg gelopen? Ieksss...Gelukkig was niemand van jullie van de Tafelberg afgekukelt.

    Heb al een tipje van de sluier gekregen over de afsluiter van Chris... hihi

    Voor jullie begint het ook al aardig op te schieten. Time flies, when you're having fun!
    Dus geniet nog volop de komende weken! Hebben jullie nog celebs gespot in de Mount Nelson?

    Groetjes Chantalle


  • 22 April 2010 - 16:36

    Geert:

    Hey Nelsch,

    Lekker verhaal weer. Ik ben inderdaad flink bezig met missen, maar ik moet zeggen dat ik ook wel een minder goed gevoel overhoud als ik die 450 euro nooit meer terug zie :-(. Dat zou een flinke smet zijn op de herinnering... Laten we daar nog even niet aan denken en hopen op het beste!
    Mooie pics weer, ik herken er een paar, mooie momenten! Ik heb het ook super naar m'n zin gehad met en bij jullie, helaas dat al die dingen zo vlug voorbij zijn altijd. En het blijft, ik zou zo weer terug gaan!
    Vermaak je nog en succes met je 'stukkie' voor school ;-).

    Sjeers bru


  • 26 April 2010 - 17:35

    Malissa:

    Jeeeej weer een leuk verheulke oet Afrika!! Super om te leaze wat ger allemoal mitmaakt doa, het geit goot he!:) Ma bin uiteraard benuujd noa de verhoale in het ech euver een weakske of 6! Het geit snel allemoal he..
    Ich bin aafgeloape weekend in Londen geweas, auch super leuk geweas! Ver spreake os sjnel weer, amuseer uch nog en groetjes aan Chris!

    (K)

  • 06 Mei 2010 - 09:23

    Jo En Mia Hanssen:

    Hallo Niels, hier een klein berichtje uit Weert. We hebben met plezier jou belevenissen gelezen. Maar wij denken niet dat jou roman nou al af is. Ga zo verder met je avonturen. Veel groetjes van ome Jo en Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 65067

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 10 Juni 2010

Afstudeerstage

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Eerste stage in Cape Town

Landen bezocht: