Eerste werkweekje zit erop,.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Eerste werkweekje zit erop,.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Eerste werkweekje zit erop,..

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

19 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heey guys!

Howzit howzit?? Hier alles lekker:D

Heb mijn eerste werkweekje erop zitten. Voor degene die het nog niet wisten werkt Nielsje bij Face Africa. Soort van toeristenbureau met een ethisch tintje. Ze werken volgens het Fair Trade-principe. Dat wil zeggen dat ze zorgen dat al het geld dat door de toeristen gespendeerd wordt, een toegevoegde waarde krijgt in het land van bestemming.
Mijn taak is het uitvoeren van en marketing-analyse van alle aanvragen en trips sinds oktober 2007. Een hoop werk, maar lijkt me wel wat. Ook mag ik de foto's op de website beoordelen en eventueel nieuwe erop zetten, want er zit wat crap tussen:P Denk dat ik nog wel een aantal mooie heb van vorig jaar:P

Vorig weekend zijn Chrisje verhuisd naar ons vertrouwde stekkie op Mill Street. Alsof we nooit zijn weggeweest, hoewel er wel wat nieuwe spullen stonden. Namelijk een broodrooster en een tosti-ijzer. Relaxxxxxd!

Verder hebben we eindelijk een eigen autootje hier, een Volkswagen Chico (in Europa bekend als een Golf 1). Lekker gaar dat ding:D Remmen werken bijna niet,...mja, ik heb hem nodig om op mijn werk te komen in Seapoint.

Verder zijn er nog heel veel mensen geweest die ons nog herkenden. Vorige week toen we weer voor het eerst gingen surfen in Muizenberg (jaja ik weet het van de haaien daar,..en dat er een maand geleden 3km verderop iemand is opgegeten) zei de parkeerwachter: 'Wow, long time no see my friend'! Hoe cool is dat:P
En zojuist nog zijn we gaan uiteten in het Gardens Centre, komt de eigenaresse naar ons toe terwijl we zaten te eten: 'Welcome back guys, it's nice to see you again:)'.
Meisje bij de Subway op Waterfront herkende ons ook weer meteen,...heerlijk dat we toch een mooie indruk hebben achtergelaten bij de locals hier:D

Qua foto's moet ik jullie toch weer teleurstellen, we hebben nog niet veel sights gezien, dus heb mijn mooie camera nog niet echt kunnen gebruiken. De meeste foto's heb ik gemaakt met mn kleine compactcamera omdat die makkelijk mee te nemen is.

De Delaware-poes zit wel weer hier, die komt regelmatig buurten. Ze heeft laatst nog een hele middag op mijn stoel liggen slapen (lui dier). Speciaal voor Fabiëne heb ik even wat mooie fotokes gemaakt:)

Over het weer hoef ik niet veel te vertellen denk ik. Hele dag korte broekjes aan en slippertjes,...zegt genoeg:)

Ik ga er weer vandoor:D We gaan wat biertjes drinken op Long en morgen lekker weekend vieren (Hemisphere en surfeeeeen).

We hebben ook wat Nederlands bezoek voor de boeg staan! Mijn zusjes komen me in maart opzoeken. Jeroentje Mol komt 31maart. En gekke Geert heeft vandaag besloten dat ie ook maar moeten komen. Zie je volgende week Geertje:D

Hier mijn adresgegevens:
204 Delaware Apartment, 10 Millstreet, Gardens, Cape Town, 8001


Cheers!

  • 19 Februari 2010 - 17:55

    Geert (Mr. G):

    Haha, ja zo is het ook echt gegaan. Gister even vluchtig (haha) naar vluchten gekeken voor de lol. En dan nu toch maar geboekt... Ik heb er zin an!!!! Zo lekker spontaan maakt het wel leuk en lekker kort, volgende week al!
    Zeg maar ehh, geen Benz meer voor jullie maar een Golfke 1?

  • 19 Februari 2010 - 19:09

    Chris Raes:

    Hmm ... in de Delaware stikt het toch altijd van de (stoei)poezen. Whooo, sorry Jeanny, Jo, pap & mam :P
    gebruik btw niet al het warme water, anders ben ik de sjaak dadelijk!!!

  • 19 Februari 2010 - 19:29

    Malissa:

    Heertjes, wat super dat het jullie nog steeds zo goed bevalt! :D Was ook wel te verwachten eigk, jullie hadden er zoveel zin in!:D Gelukkig dat je stageplek ook leuk is. Benieuwd hoe het Chris is bevallen..
    Mis jullie stiekem toch wel al een beetje hoor.. :$ Fijn weekend!
    (K)

  • 19 Februari 2010 - 19:30

    Malissa:

    Ohja, kga strakjes naar mondial,, 90s meets lucky7.. 7muntjes 7 euro,, gratis entree.. muziek van 90s.. ik zal een dansje voor je maken en een drankje voor je drinken ;)

  • 19 Februari 2010 - 20:08

    Diantje:

    Hey flippo's!!!

    Reactie op blog:

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWHOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    Have fun en maak mooie kiekjes!

  • 19 Februari 2010 - 20:10

    Diantje:

    en niels,...je hebt een mooie poes!


  • 19 Februari 2010 - 20:11

    Diantje:

    en die ernaast is ook wel schattig!

  • 19 Februari 2010 - 20:39

    Karlijn:

    Nielsooon,
    Leuke blog weer;)
    en dea 'huurauto' op de foto:O you wish haha;) leep gister ff langs bart smit en den kiek ig toch automatisch ff noa benne mer mot nog 110 daag wachten tot ig dig weer ens zeen, zeen ig:P.
    xx Karlijn

  • 19 Februari 2010 - 20:40

    Karlijn:

    P.s. veul plezeer nog!!

  • 19 Februari 2010 - 21:21

    Edwin:

    sjoh! Wat een plaatjes toch weer, ik zie allemaal bekende plaatjes. Geweldig guys! Ik mis de surfsessie wel hoor... En wat te denken van de eindeloze N1 en N2 ritten..

    Nou have fun! En ik hou jullie in de gaten ;) drink er nog maar eentje op @kaluai@camps bay ....ciao

  • 20 Februari 2010 - 01:25

    Oom Martin:

    Hée die Niels,

    Met interesse je eerste verslag gelezen. Veel werkgenoegen en ander plezier vanuit Mill Street.
    Vanuit Vancouver, het hartje van de Olympische Winterspelen bij + 12 graden in de stad.
    Gelukkig ligt 3 meter sneeuw op de hellingen waar het skiën plaatsvindt. Ook de groeten van tante Marlou, Vicky en Jean Paul.

  • 20 Februari 2010 - 10:48

    Rsjel:

    Nielzer!
    TE vet!!!
    xx

  • 20 Februari 2010 - 12:48

    Lieke:

    Aaaah jongens!! Klinkt zo goed! Ik zou zo ook willen komen!!
    Echt fijn dat jullie het zo leuk hebben!
    Linda en ik gaan vanavond naar de bios en lekker wat drinken op het terras! We zullen aan jullie denken! Komende zomer weer surfen samen he!!

  • 20 Februari 2010 - 15:53

    Amsterdam:

    Hey peoples!

    Super om te lezen! Waar zit Chris dan? Zitten jullie niet samen op een plek?

    Dat is dus dezelfde kat van vorige keer(jaar)?? Cool.

    Heb wel om eerlijk te zijn wat heimwee, maar hou me maar op de hoogte van alles!

    Veel plezier, en wel alle rotzooi van de aankomende braaien opruimen ;)

    Greetz A'dam

  • 20 Februari 2010 - 17:22

    Ruth Kips:

    Hey Niels, je lijkt daar weer een super tijd te beleven!!! Geniet ervan en veel succes ginder!

  • 20 Februari 2010 - 19:11

    Jonne:

    heeejj nielzz!

    Haha dit joar mosse waal get doan op stage he ;) tenminste zoa wie ig t leas haha! succes der mit he !
    xx jonne

  • 21 Februari 2010 - 20:42

    Evelien Lemmens:

    Hey Niels!

    Klinkt allemaal goed daar
    Ik denk dat toch ook maar eens even kom buurte en een kop koffie kom drinken!

    Veel succes!!

    xxx

  • 22 Februari 2010 - 09:04

    Mel:

    Heey Niels,

    super chill!! Klinkt echt goed!!
    Have fun met jullie 3 boys daaro. Maar dat zal wel lukken :p

    xx Mel

  • 24 Februari 2010 - 19:01

    Inge Vp :):

    Hey Niels,

    Dacht er net aan om eens je waarbenjij te checken! Fijn dat weer alles vertrouwd is! En echt lachen dat jullie nog worden herkend, die van Zöstere laten toch wel een goede indruk achter ;) Wel leuk dat je zoveel bezoek krijgt. Geniet lekker daar van t mooie weer en werk tussendoor nog een beetje :P

    xx Inge

  • 24 Februari 2010 - 21:23

    Roger:

    :D wat leuk dat jullie weer herkend worden !!

    Maak er weer een leuke tijd van !!

    Groetjes Roger

  • 28 Februari 2010 - 12:28

    Fabiënne Theo Paola:

    Fabiënne's reactie; het poesje zal wel met iemand daar op vakantie zijn. Het is toch super dat je weer overal herkend wordt, heb je toch een ? goede ? indruk achtergelaten. Nou voor het weer hoef je hier in ieder geval niet te zijn. Het waait zo hard op dit moment dat er van alles in de tuin omver vliegt. Geniet ! We kijken uit naar nog meer (stoei) poezen e.d.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 65073

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 10 Juni 2010

Afstudeerstage

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Eerste stage in Cape Town

Landen bezocht: