Eerste paar dagen,.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen,.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen,..

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

10 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heeeeeeeeey leute!!

Nielsje en Chrisje zijn weer back in town, cape town(H)

Afgelopen maandag zijn we, na een hele lange en vermoeiende reis van bijna 24uur, geland in Kaapstad. Warm,......dat was de eerste indruk weer. Voorderest was alles weer als vanouds, heerlijk! Alsof we nooit zijn weggeweest, hoewel er wel wat nieuwe gebouwen staan etc.
Het appartementje op Mill Street is nog niet beschikbaar, dus we zitten deze week nog even bij onze huurbaas in huis. Heel mooi huis:D Met nog een aantal andere studenten,.. Is wel gezellig hiero:)
Dezelfde avond meteen als vanouds op stap naar Mercury en genoeg biertjes naar binnen gewerkt. Daar kwamen we per toevallig Jenno en Joggli nog tegen, was echt super:D

Toen ik gisteren een taxi van Intercab wilde bestellen en ik zei mijn naam,...zei het vrouwjte meteen: 'Ooh Welcome back Mister Niels!!' Zo cool:D Ze kende ons gewoon nog,.. Het schijnt dat er nog veel bekende chauffeurs rijden, maar we hebben ze nog niet gezien.

Vandaag zijn we door het centrum gaan lopen, en ook even langs Equillore gelopen (stagekantoor van vorig jaar). Was erg leuk om de mensen weer te zien. Ze waren ook erg verrast. We hebben afgesproken om wat vaker langs te komen!

Sorry voor het korte en saaie verhaal, maar wil alleen even latenw eten dat ik goed ben aangekomen etc. Heb nog niks speciaals van foto's, maar dat komt nog wel in mn volgende verhaaltjes.

Mijn nieuwe afrikaanse nummer is: +27793906355 Voor de mensen die willen bellen of smsen!

Cheers guys!

• 10 Februari 2010 - 14:39

Edwin:

Yo Bru! Ik baal stiekem toch wel dat ik een van de enige ben die niet is wedergekeerd deze winter/zomer. Ik ben bang dat er nog vele avondjes Mercury aankomen voor jullie ;)

Veel plezier!
    Ennee

Surf's Up!

• 10 Februari 2010 - 14:53

Geert:

Hey Benaan,

Lekker bezig jongens, just like home meteen he! Mooi zo! Supervet van de Intercabbers, das echt lache!
    Da motte we hebbuh. Ik loop op het werk de hele dag door aan het warme Kaapstad/Namibie te denken. Oja, het sneeuwt weer vandaag (een bietjie) en ze voorspellen vorst tot min 10, holladiejee!

Cheers

• 10 Februari 2010 - 14:58

Karlijn:

Nielsje, wat ben ig jaloers op dig! Al is t allein mer veur dat lekkere wear doa;).
    Veul plezeer en geniet drvan!
    xx Karlijn

• 10 Februari 2010 - 15:20

Roy:

Hey Niels,

Lachen dat ze je weer daar (her)kennen! geniet er maar van en lkkr veel sprinkbokjes drinken! PROOST

Greetzz aus Amsterdam

• 10 Februari 2010 - 15:43

Sjoycke:

Jullie hebben daar toch een goede indruk achter gelaten! Echt lachen dat ze zeiden : "Welcome back mister Niels" die zien de randen alweer rinkelen.... De vaste klanten zijn weer "Back in Town" hahahaha.

Het is alleen te hopen dat jullie snel naar the Delaware mogen.

Had ik die foto van Chantalle en mij toch maar gewist he!!! Jeetje, echt te erg!

Verder is hier uiteraard alles nog hetzelfde.
    Koud/wit/auto krabben/glad bbbrrrr. Kan niet wachten.... nog dik 3 weken! tralalalala

kus Joyce

• 10 Februari 2010 - 16:07

Jonne:

Heeeej nielss,,
    Good om te heure detse heelhuits in cape town bis geland. De luuj doa aug weer blie zoa te leaze :P Doe hubs de zon veer carnaval ig wis waal woa ig veur koos! haha
    geniet der van!
    xx

• 10 Februari 2010 - 16:42

Malissa:

Gelukkig dat jullie zijn aangekomen, begon me toch wel langzaam aan beetje zorgen te maken:$ haha Super dat het allemaal weer zo goed bevalt! en ook cool dat die van de taxi jullie nog kon! Ben benieuwd naar de komende verhalen, ga ze zeker volgen!! wanneer beginnen jullie met stage? Ik ben afgelopen week begonnen, bevalt erg goed moet ik zeggen!:D
    Have fun en spreek je snel:)

Kuss

• 10 Februari 2010 - 19:26

Wim En Henny:

Hoi Niels,
    Zo te lezen een lekkere lange reis gehad!! maar nu heb je wel meer dan 100 dagen "rust" om hier van bij te komen!!
    Wij gaan komend carnavalsweekend naar de "Schnee-Eifel, daar zijn nachttemperaturen voorspeld van -13; maar verschil moet er zijn!
    Maak er een leuke tijd van; ook de groeten aan je maatje.
    Henny en Wim

• 10 Februari 2010 - 20:28

Jean En Truus:

Yes, there he is. Succes en enorm veel plezier.

• 10 Februari 2010 - 20:45

Debbie:

Nielsos! fijn desse good bus aangekomme! Doe hubs het beater doa, hie is het ieskoud! Ghad aug oppe mer motte blieve, dan zoot ig noe missjien aug doa lekker werm:p Geniet dervan he!

X Deb

• 11 Februari 2010 - 08:46

Lieke:

Nielsje!!
    Klinkt super leuk!! Heel veel plezier de eerste daagjes!
    Ik ga hier maar carnaval vieren zonder jullie ;)

• 11 Februari 2010 - 09:15

Frits Coenen:

Hoi Niels,

Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen.

Groeten.

Frits Coenen.

• 11 Februari 2010 - 09:26

Saskia:

Haha, dat is wel heel erg leuk!!! Zou de huiskat er ook nog zien?
    Stuur maar een beetje zon naar ons. Zit hier nu in het Provinciehuis, uitzicht over de maas en Maastricht met....sneeuw :(
    Is wat anders dan Relocation Africa in Kaapstad he!!Maar gelukkig ook leuk.

• 11 Februari 2010 - 11:22

Baukje:

He mister niels!

Wat geweldig dat ze jou nog herkende! dat verbaast ook niks van die mensen daar.. Moeten jullie al bijna met stage beginnen of mogen jullie eerst nog acclimatiseren?;) Enjoy en geniet van de springbokjes!

• 11 Februari 2010 - 12:07

Chris Raes:

Nebaan! Cape Town baby!
    Alleen ff wennen aan de warmte ;0

• 11 Februari 2010 - 22:38

Elly:

Maar niels wat een straf he daar in die hitte.Hier kan je lekker schaatsen ha ha. greets Elly

• 12 Februari 2010 - 17:18

Simone:

Nielsje, wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wel grappig dat de mensen jullie nog kennen daar :)
    Nogmaals heel veel plezier daar (in de zon, terwijl wij in de sneeuw zitten.. is toch oneerlijk he)! Geniet ervan!

(K)

• 13 Februari 2010 - 19:18

Mam En Pap:

Hey Niels!!
    Afgelopen week lekker kunnen bijkomen van die vermoeiende reis?
    Volgende week maandag ga je beginnen met
    "zwartwerken" in Cape Town. Wat een uitdaging wederom. Jou kennend, zul je toch een uurtje kunnen vrijmaken om lekker te "chillen" en zo hoort het ook! Zijn dus benieuwd wat de stageplaats je gaat brengen. Wellicht hier en daar een reisje naar........??!!
    We houden je weblog uiteraard in de gaten.
    Greetzzzzz

• 14 Februari 2010 - 16:56

Ilona Renet:

Heey Niels,

Leuk dat je een berichtje achterliet. Hoe gaat het daar met jullie? Zijn jullie al begonnen aan jullie stage? Ah wat warm 26 graden!
    Hier is het helaas de laatste paar dagen veel slechter weer, het is koud, 8 graden ofzo en het regent vaker!

Leuk dat ze jullie nog herkennen daar! Have fun!

xx Ilona