Nederlands bezoek, Safari & Shark- and Skydiving!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Nederlands bezoek, Safari & Shark- and Skydiving!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Nederlands bezoek, Safari & Shark- and Skydiving!!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 December 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is alweer 3 weken geleden sinds ik mijn laatste weblog heb geschreven. Sorry mensen!!!! Maar ben er helemaal niet meer aan toe gekomen. Het zijn drukke, maar wel hele leuke weken geweest:D Maar om het goed te maken schrijf ik bij deze een extra dik zomer-nummer van mijn weblog:D Lekker veel leesplezier:D Ik verwacht dan ook van elke lezer een reactie ;)
Mijn familie is met 1 dag vertraging toch nog in goede staat aangekomen. Er was namelijk een probleempje met hun vlucht van Duitsland naar A’dam. Ze kwamen daardoor te laat aan in A’dam waardoor het vliegtuig zonder hun vetrok. Na een overnachting in het Van der Valk zijn ze 1 dag later vertrokken. Chris en ik hadden ons een auto’tje gehuurd om hun op te pikken vanaf het vliegveld! Was heel leuk om ze weer eens te zien! Was vooral grappig om hun reactie te zien over de Kaapse rijstijl hier. Hahaha. Zowieso is hier ALLES andersom. Dus links rijden, links rotondes pakken, roltrappen zijn andersom....alles dus. En verkeersregels nemen ze het hier niet zo nauw mee. Wie het snelst/eerst is, heeft voorrang. Klinkt gaar, maar Nederland zou er een voorbeeld aan kunnen nemen. Geen agressiviteit in het verkeer en iedereen rijdt lekker door. Geen files in de binnenstad.

Maar goed! Ik heb een beetje als gids gespeeld en heb hun een aantal highlights van Capetown en omgeving laten zien. Weet al niet eens meer wat we precies hebben gedaan allemaal, dus ik kan best iets vergeten zijn:D Maar hun eerste dag was niet zo goed, slecht weer. Komt bijna niet voor hier:P Hahaha. Dus zijn we naar het Aquaruim geweest in Waterfront. Daar kan je allerlei dieren zien die in de 2 oceanen rondzwemmen. Atlantische en Indische oceaan heb je hier trouwens.
Maar er zwemmen haaien, enge kwallen, doorzichtige vissen, stingray’s (CRIKY!!!) en meer van dat spul. Oooh en er zitten een aantal pinguins, stinkbeestjes zijn het!

Ik had 2 weken vantevoren voor hun al kaartjes gehaald voor Robbeiland, dus daar gingen ze hun 2e dag heen. Chris en ik gingen in de meanwhile lekker surfen:D Ik heb me overigens een nieuwe surfplank aangeschaft! Een vette van Quicksilver:D Jammer genoeg heb ik hem meteen gesloopt bij de 2e keer surfen. Heb een steen of rots geraakt waardoor een vin was afgebroken, en de mountinghole was beschadigd waardoor er water in het foam kan komen. Ik helemaal verdietig en ging even bij Gary’s surfspot vragen of ik er deze dag nog even mee door kon surfen. Was gelukkig niet zo’n probleem, maar ik moest hem wel laten reparen. Ik weer terug het water in. Eindelijk voorbij de branding gepaddled.. komt er een surfer aan gepaddled, neemt een golf.....en komt recht op mij af. MONGOOL! Kon nog snel onder water duiken en schermde mijn gezicht af met mijn handen en zijn vin raakte een vinger van me. Bloeide als een rund, dus ik moest alsnog het water weer uit (bloed trekt haaien aan:D).

Maandag! Chris en ik hadden van onze stagebaas een weekje vrij gekregen om lekker tijd door te brengen met mijn familie! Heel relaxd:D Het was een lekker werrem weertje! Ik liet pap en mam even onze surfspot zien in Muizenberg. Het water vonden ze overigens best koud. Hehehe, wacht maar totdat jullie de Atlantische Oceaan voelen, dacht ik! Daarna eventjes een Pinguin-stop in Simonstown. Maar we moesten snel weer door, omdat we het Table Mountain International Park nog in wilden! Je vind hier namelijk het legendarische Kaap de Goede Hoop! Stelt overigens niet veel voor, gewoon een houten bord. Maar iedereen weet wel welke geschiedenis erachter schuilt. Paar honder meter verder vind je CapePoint. Hier komen de 2 Oceanen elkaar tegen, en dat kun je zien! Echt gaaf!! De omgeving is hier ook echt moooooi! Wauw! Heb weer mooie fotootjes voor jullie trouwe lezers geschoten:D

Pap heeft minder geluk gehad deze vakantie. Door zijn rug gegaan waarschijnlijk en daardoor werd lopen heel pijnlijk. Zelfs zo pijnlijk dat ie niet veel kon lopen en we een aantal keren een rolstoel hebben moeten regelen. Ook zijn we 2 keer met hem naar het ziekenhuis gegaan. Er werden röntgen-foto’s gemaakt waarop te zien was dat er wat wervels niet goed zaten. Met rust en medicatie moest het wel goed komen. Na een paar dagen nog veel last te hebben wilde pap terug voor eventueel een MRI-scan. Gelukkig bleek dit nodig, want er was de vorige keer een verkeerde diagnose gesteld. Pap kreeg nieuwe medicatie en mocht absoluut niet in een crappy stoeltje zitten tijdens de vlucht terug naar huis. Er werd dus een businessclass plaats voor hem geregeld:)


Ook hebben we gezamelijk een Safari gedaan. Maar het immens grote Krugerpark was geen optie vandaar maar een kleiner park hier in de buurt. Aquila! Ik moest de dag vantevoren even mijn auto omruilen bij de huurbaas. Deze nieuwe Mercedes was iets gaarder, maar goed. Hij reed (werd me verteld)! Wij lekker naar Aquila aan het rijden. Keimooie omgeving! Helemaal geen mensen die er wonen.....niks. Alleen een stukje asfalt en een township kwamen we tegen. Zou lullig zijn als je net voor die township panne krijgt:P 200 Meter later gebeurde het onmogelijke!! Mijn Mercedes hielt ermee op, gaskabel kapot. Beetje paniek natuurlijk, want we moesten een kwartier later aanwezig zijn voor de safari. Nou, ik besloot om de auto achter te laten en hebben we ons met 7 man in de auto van mn ouders gepropt. Hahaha. En maar hopen dat de Mercedes niet gestript zou worden door de township-mensen. Want die kans is zeer groot. Het is uiteindelijk nog helemaal goed gekomen, het verhuurbedrijf heeft hem een paar uur later weggesleept. En die zelfde avond kreeg ik een nieuw autootje mee. Geen Mercedes helaas, maar een Ford. Voel ik me natuurlijk helemaal in thuis:P Aquila was overigens een vrij leuk park, maar het is nog zwaar in ontwikkeling. Het echte safari gevoel was er niet helaas. We hebben wel The Big 5 gezien!! Afterwards nog lekker gechilled aan de pool daar bij Aquila(H)

Sharkdiven was wat minder geslaagd voor een aantal mensen. We werden ’s morgensvroeg om 5uur opgepikt door het bedrijf en reden naar Gansbaai. Ongeveer 2 uurtjes rijden vanaf Capetown. Hier kregen we een ontbijtje en wat instructies. Eenmaal in die boot werd ons heel vaak verteld dat de oceaan behoorlijk onrustig was en dat er heel veel mensen misselijk zouden gaan worden. Ik wordt gelukkig nooit wagenziek of zeeziek, dus ik vond het wel prima. Maar toen we stillagen op het water werd ik me toch misselijk....niet normaal. Heb werkelijk ALLES uitgekotst wat er in me zat. Ben overigens niet de enige geweest. Wat voelde ik me kut zeg. Ben uiteindelijk niet de kooi in geweest. Zijn maar een paar mensen ingeweest, want daarin werd je nóg misselijker en zoveel zag je niet. Maar vond het toch wel jammer. De haaien waren niet erg groot die dag. De grootste was 4 meter als ik me niet vergis. Zijn overigens allemaal Great Whites die we gezien hebben!!

En last but zeker not least!!! Nielsje heeft geskydived!! Dat is dus parachutespringen vanaf 3km hoogte met een vrije val van 30 seconden. Ben overigens samen met wat vrienden (Roy, Geert en Lennart) gegaan en familie (Joyce en Dees). Chrisje ging niet helaas. Durfde niet vanwege zn hoogtevrees, dus hij is thuis gebleven. Jammer.... Maar het was een zeer vette ervaring! Heel onnatuurlijk wel, omdat je je benen uit het gammele vliegtuigje moet gooien. Maar als je eenmaal valt, dan geniet je alleen maar van het uitzicht en de vrijheid die je voelt! Aan de linkerkant zag je Capepoint, en aan je rechterkant zag je Langebaan. Check maar na op de landkaart hoever dat uit mekaar ligt;). We hebben allemaal een cameraman laten meespringen dus we hebben hele vette foto’s en een heel vet filmpje! Doordat er cameramannen meegingen, zat het vliegtuigje al snel vol en konden we maar met 2 per keer opstijgen. Geertje en ik gingen met de eerste vlucht. Ik was overigens de gelukkige om als eerste te gaan. Op de foto’s zie je ook hoe blij ik kijk....AHUM. Hahaha. Nee het was heel vet! En eigenlijk niet eens eng. Zodra de parachute open gaat, heb je nog 2 minuten voordat je de grond raakt. In die tijd kun je genieten van het uitzicht en je hoort er helemaal NIKS. Totale stilte daarboven, alleen een klein beetje wind. Heerlijk!!

Verder heb ik weinig gesurft want er is nu op 2 weken tijd al 3 keer een shark-alarm geweest!! Leipe shit ouwe... Kut verdwaalde haaitjes ook.

Bedankt voor het lezen weer en ik hoop dat Pap, Mam, Joyce, Dees en Roy goed zijn aangekomen! Veel beterschap pap!



  • 08 December 2008 - 16:38

    Jeroen Mol:

    Hey Niels,

    Hierbij mijn reactie.
    Dat klinkt weer heel avontuurlijk daar. Mooi verhaal weer en gelukkig geen opgelopen haaienbeten in te lezen.

    Skydiven wil ik in de toekomst ook weleens gaan doen :-P. Durf ik wel aan.
    En ook nog een Ford als leenwagen. Ook een orion toevallig? haha.

    Tot de volgende interessante weblog.

    Groeten,
    Jeroen

  • 08 December 2008 - 17:35

    Karlijn:

    Haai Nielsje!
    Leuke blog weer en eg super mooie foto's. Veural dea van die twee olifantjes is eg super lieff! Ig ben alweer benuud noa dien volgende blog ;).
    xx

  • 08 December 2008 - 17:59

    Sas:

    Ha Nielsje,

    Ooooohhhh, die vintage mercedes stuk. Wat jammer zeg. Gelukkig dat ze niet alles eraf hebben gehaald. Dat is mijn neef een keer overkomen hier in Z-A. Kwamen ze terug, alles weg. Banden, gordels, kabels stoelen. Alles wat maar te slopen viel.

    Sharkdiven. Nu weet je ook hoe ik me voelde tijdens ons walvissentochtje ;) Shit he. Hadden ze ook zo'n mooie witte kotszakjes?

    See you soon!!!


  • 08 December 2008 - 18:38

    Roy:

    Nou Niels, we zijn dus weer terug in het Pokke, koude land, Nederland, VRESELIJK !! En zoals je al begrepen heb, kan niet anders, de koffers zijn pleite! Ja hoor !! Maar goed! Ipv van de AFRICAN SUN , dan maar de DuTCH SUNBANK !!

    Laters !

  • 08 December 2008 - 20:40

    Dees:

    Yooh Niels!

    Inmiddels ben ik ook gestrand in Nijmegen, en snel ff je blog gelezen. En yep; I wish I was still there...
    Thx 4 b-ing our guide. U did an amazing job! Uiteraard blijft het skydiven onvergetelijk maar het stappen in Hemisphere, de baboons,campsbay, de Tafelberg, township bezoek en het rondhangen in Capetown met jouw vrienden zal ik ook zeker niet vergeten.
    Maak er nog een groot VET avontuur van!
    Groetjes en liefs, ook aan Chris en Geert, & thx voor alles.

    Dees

    ps. nog bedankt voor het mooie plakkaat op mijn wetsuit tijdens het shark diven ;)

  • 08 December 2008 - 20:51

    Elly & Con:

    Niels, het zag er weer keurig uit, als vanouds. Wij zijn heel benieuwd de foto's in het echt te zien, want op de blog zijn ze nogal wat korrelig, waarschijnlijk vanwege het lage aantal xels waarmee je moet uploaden. Doe de groeten aan zoon Chris en wijs hem even op zijn blog.

    grtn.

    Elly & Con

  • 08 December 2008 - 20:52

    Joyce:

    Kom net terug met Laika! Koud,koud,koud. Voelt trouwens heel raar aan, een verbrande neus die bevriest! Ook ik dacht was ik nog maar in Kaapstad! Het was super! De Bassie en Adriaan, en de reis vol verassingen zit er op! Jammer!
    De koffers zijn terecht! Als het goed is worden ze morgen gebracht! Eerst zien dan geloven!

    Een dikke kus vanuit een super koude Nederland!!!

  • 08 December 2008 - 23:27

    Marlou En Martin:

    Was even schrikken toen we lazen dat Jo zo'n last van zijn rug heeft gehad. Maar, kan het zijn dat hij zich zo heeft onttrokken aan het skydiven!

    Verder hebben we weer genoten van je verhaal (wanneer komt het boek uit?) en de foto's.
    Die koffers zijn natuurlijk achtergebleven omdat ze te zwaar waren van al die vuile onderbroeken. Voordeel is dat ze nu door klm gewassen zijn naar we aannemen.

  • 09 December 2008 - 09:50

    Lianne:

    Hehe eindelijk ;) Super leuk wat je allemaal weer hebt gedaan! Alleen vet jammer van het sharkdiven.. Bestaan ook pilletjes tegen misselijkheid hoor :P
    In ieder geval je skydive, zoals ik al eerder zei: Gwn masterlijk! Echt vet dat je dat gedaan hebt!
    Vette foto's weer :D! Krijg reiskriebels in mijn buik.. Weet je hoe vies koud het hier is! Hoe ga je je kerst doorkomen daar? Op het strand? :P
    En heb je al een vet feestje gepland voor nieuwjaar? Ben benieuwd waar je dat gaat vieren!

    GENIET!!

    Liefs, Lianne

  • 09 December 2008 - 09:58

    Chantalle:

    Nielske!!

    wat een super blog! Heb gisteren al de verhalen live gehoord! Jullie hebben er heel wat meegemaakt! Volgens Roy was het 'een reis vol verrassingen' van Bassie & Adriaan. Ze hebben wel wat pech gehad zeg! Ze hebben desondanks wel genoten van de mooie omgeving, het lekkere eten en de lieve mensen. En dat jullie bij'Stan the men' lekkere ijsjes kochten.

    Wat waren ze allemaal bruin, zelfs Joyce! Was er wel jaloers op, op dat lekkere diep bruine kleurtje. De foto's liegen er niet om!Je hebt ze heel wat laten zien van je tijdelijk nieuwe stekkie daar! Pap en mam zijn ontzettend trots op je!

    Jullie hebben echt stoere dingen gedaan, skydiving! Zo vrij als een vogel, lijkt me een heerlijk gevoel. En de verhalen op de boot tijdens het sharkdiving! Hihih, volgens mam zag je er echt GROEN uit! We hebben er allemaal om kunnen lachen!

    We hebben trouwens bij Bartje een mooi sint-pakket gekregen! En jij OOK!! Als je terugkomt kun je lekker pepernoten eten, bofkont!

    Hier vriest het lekker en iedereen komt zo langzamerhand in de kerststemming! Gezellig allemaal die lamjes, de geur van warme wafels in de stad en de gezellige sfeer.

    Geniet van je avontuur daar!

    Dikke kus van Chantalle

  • 10 December 2008 - 10:36

    Pap:

    Niels, wat ben ik ongelooflijk trots op je!! Ik heb je "leven" daar in Cape Town mogen meemaken tijdens onze vakantie. Geweldig hoe je het daar doet! Het is alsof je er geboren en getogen bent. Je spreekt de taal, rijdt uiterst links van de weg en je weet die weg ook nog eens te vinden. Fantastisch!!
    Je was voor ons allen, samen met Chris, een stel goede gidsen voor ons. Nogmaals bedankt voor alles!!
    Inmiddels, heb je reeds kunnen lezen, zijn we weer aan het rillen van de kou. Het weertype alhier zet ons wel in de Kerstsfeer. In Cape Town zagen we ook de opgedofte straten- en verlichte Kerstbomen doch dat bij een temperatuur van meer dan 30 graden Celcius.
    Jij gaat Kerst vieren in hartje zomer. Wat een ervaring weer!
    Je weet het, blijf voorzichtig en geniet!
    Groetend,
    Pap.

  • 18 December 2008 - 08:41

    Chantalle:

    Hoi Nielsje,

    let je goed op jezelf nu Chrisje op reis is?? Hen jij al iets gehoord wanneer jouw trip start?
    Spannend allemaal!!

    Ga je ook nog een keer skydiven?

    Liefs Chantalle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Niels

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 65144

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 10 Juni 2010

Afstudeerstage

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Eerste stage in Cape Town

Landen bezocht: