Botanische tuin & 3weekse trip naar Victoria Falls - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Botanische tuin & 3weekse trip naar Victoria Falls - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Botanische tuin & 3weekse trip naar Victoria Falls

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

23 December 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heey leute!!


Hier even een snel bericht, want ik zit een beetje in tijdnood!
Ik ga jullie verlaten voor 3 weken! Ik heb 3 weken vakantie op mijn stageplaats en ben gevraagd voor een 3 weekse trip richting de grootste watervallen ter wereld, de Victoria Falls!!! Ik heb er zin in! In die 3 weken kom ik langs allerlei leuke plaatsen en doorkruis ik een aantal landen in Afrika! Een kans die ik zeker niet kan en mag laten schieten!
Het wordt er wel erg warm, want ik hoorde dat het in Namibië 55 graden wordt op het moment en het beroemde rode zand daar wordt 80graden in de zon. Kan je dus niet overheen lopen. Heb de sunblock al aangeschaft, want die ga ik nodig hebben wil ik levend terugkomen!
Ik weet niet hoe ik het met internet ga krijgen daar, maar ik denk dat ik jullie niet op de hoogte kan gaan houden via mijn weblog komende 3 weken. Maar al jullie berichtjes kan ik tussendoor wel even snel lezen, dus alles is welkom:D Kerst en Nieuwjaar ga ik dus helaas niet met Chris en onze andere vrienden vieren....dat is wel jammer. Vanwege de hoge telefoonkosten kan ik helaas niet naar Nederland bellen om jullie een gelukkig nieuwjaar te wensen. Maar vanuit Nederland naar mij bellen kost bijna niks! Zeker niet via Skype, dan betaal je vrijwel niks. Ik zou het op prijs stellen:D Mijn Afrikaans nummer nogmaals (is incl. het landnnummer) +27715617855 !!!
Verder ben ik afgelopen weken nog Lionshead opgelopen toen het volle maan was! Vanwege de veiligheid (struikrovers) heb ik mijn camera thuisgelaten. Maar Geertje heeft wel mooie foto’s kunnen maken, die post ik hier dan ook. Belachelijk mooi uitzicht over Capetown bij nacht, echt ongelooflijk!!
Paintballen was ook grappig! Ik had een regel overtreden en moest daarom onder voor worden genomen door het executiepeleton. Hahaha. Ik moest op een plateau gaan staan en 5 vrienden mochten mij van korte afstand in mijn rug schieten. Pijnlijk.....Maar wel lache:P Hahaha. De blauwe plekken zijn inmiddels wel weggetrokken.
De botanische tuin van Kirstenbosch zijn we ook nog wezen bezoeken. Zeer mooi! Is een van de mooiste tuinen ter wereld met maar liefst 1500 verschillende plantensoorten! We hebben dan ook lang niet ales gezien op 1 middag. Op zondag wordt daar ook altijd op een veldje een concert gegeven wat heel populair is. Wij wilden ook wel, maar alles was uitverkocht. Jammer. Heb overigens wel een paar mooie foto’tjes kunnen schieten daar.
Sorry voor korte verhaal! Ik zie jullie volgend jaar weer! IEDEREEN....geniet heel erg van de feestdagen en houd goed door met nieuwjaar! Enjoy! Dan doe ik dat ook.....
Niels

  • 23 December 2008 - 19:56

    Mam, Pap En Joyce:

    Wat balen wij zeg! Dat wij nu hier zitten in de kou en jij een super vette reis gaat maken! Damn!!!

    Geniet van de feestdagen daar en ook voor jou een super jaarwisseling gewenst in de hitte!

    We houden contact en we zullen je missen 1e kerstdag bij mia en ome Jo!

    Dikke kus van ons allen!!

  • 23 December 2008 - 22:00

    E&C:

    Nielsje, ben net zo voorzichtig als in CT, denk vooral aan tijdig smeren, zeker als de zon daar zo brand. Van Chris hoorden we dat hij in ieder geval de trip prachtig vindt. We hopen dat je het net zo naar je zin hebt.

    Ondertussen is de countdown echter bij ons al begonnen.
    Wensen je hele pr4ettige feestdagen en voorspoedig 2009.

    Groetjes,

    Elly en Con

  • 23 December 2008 - 22:35

    Marlou En Martin:

    Dag Niels,
    Wat een tijd beleef je. Geweldig. Geniet met volle teugen in Namibië (en drink - water- met volle teugen).
    Wij, oma, Marlou, Vicky en Jean-Paul wensen jou en je collega's fijne Kerstdagen in de korte broek, een voorspoedig nieuwjaar en onvergetelijke drie weken die eraan komen.

  • 23 December 2008 - 22:49

    Roger:

    veul plezeer tijdens dien reis door afrika , doot veurzichtig he ! nog fijne kerstdagen en un gooie joarwisseling.

    **prachtige fotos !!

    groetjes Roger

  • 24 December 2008 - 11:50

    Chantalle En Ralf:

    Hoi Niels,

    wat een COOL reisje ga je maken! Super! Het is wat je zegt: deze kans mag je niet laten schieten! Ook spannend, andere omgeving en nieuwe reisgenoten!

    We zijn al helemaal klaar voor de kerst. De kado's zijn ingeslagen, de gourmetspullen staan in de ijskast en de kerstboom staat op! Pap krijgt een VET kado!! De rest natuurlijk ook!!

    Ik sluit me aan bij Joyce; We zullen je missen morgen bij Mia en Ome Jo aan het kerstdiner! Je lekkere droge humor, maar ook zeker Nielske als HOFFOTOGRAAF! Ach ja, krijg ik misschien ook een toetje meer?? hihih

    Tsja, vanaf 1 januari gaan we lekker aftellen. Sorry, ik weet dat jij daar helemaal niet mee bezig bent, maar we kijken echt naar je uit!

    Niels, TAKE CARE en hele fijne feestdagen!

    Liefs en een dikke kerstknuffel...

    Chantalle en Ralf
    Xx


  • 24 December 2008 - 16:17

    Lianne:

    Wat een vette trip voor de boeg! Maar dat ik jaloers ben heb ik al meerdere malen laten weten, dus daar stap ik nu vanaf ;)Namibie is trouwens prachtig, vooral de Dunes natuurlijk, wat voor de rest erg grappig is, is dat ze er veelal duits spreken, gek he! Ik ben zelf gaan quadbiken in de Dunes, meesterlijke ervaring!! En tja.. De VicFalls.. Hou je camera erbij, neem een regencape mee en ontdek de rest maar zelf!! :D Veel plezier!! Fijne kerst hihi ;)

    Kus Lianne

  • 26 December 2008 - 10:53

    Roy:

    Hey Niels,

    Terwijl ik dit berichtje aan het tikken ben, zit jij lekker te genieten van je prachtige reis! Ben jaloers op je !! Ik wil je, hopelijk lees je dit nog voor de 313, jou een fijne jaarwisseling wensen, op zijn afrikaans dan wel. Heel veel plezier daar en kijk goed uit !!

    Groetjes Roy

    MOOIE FOTOS !!!

  • 26 December 2008 - 19:09

    Malissa:

    Hee klasgenoot!!:D
    Bohh lekker hey, en reisje!:D Ik las dat Chris idd zon reis ging maken, maar super dat jij deze kans nu ook krijgt!!:)
    Kijk maar uit dan, met de zon en het zand;) 80 graden is wel ERG warm haha! heel veel plezier, en geniet er van!!:)
    Hoelang moet je nog stage lopen in januari? En wanneer komen jullie ook weer terug? Ik moet nu nog 6 dagen, komende week 4 en dan de maandag en dinsdag nog,, dus ben bezig aan de laatste loodjes;):)
    Over een dikke maand zien we ons dus weer?!:D jeeeej haha, kunnen we weer na movieworld ofzo:)
    Geniet er nog van de laatste maand!!!

    Xxx

  • 02 Januari 2009 - 00:21

    C En E:

    hallo niels ik hoorde van chrisje dat het erg heet is waar je nu bent helaas kunnen wy je niet bellen of sms ook voor jou een heel gelukkig en gezond 2009 elly

  • 03 Januari 2009 - 20:53

    Chantalle:

    Hoi Niels,

    je krijgt de groeten van de oma van Lindsay!!

    Ciao Ciao

  • 04 Januari 2009 - 15:26

    Theo Paola Fabienne:

    Hoi Niels

    hier zijn de buren. na een tip hebben we je site ook ontdekt. Ja sorry hoor, ik weet het wel wat laat.....
    We kunnen alleen maar zeggen wauw. wat mooi zeg en wat een belefenis. We hebben nog niet alle foto's bekeken maar dat komt nog wel. Als we dit zien denken we terug een safari welke we ca 8 jaar geleden hebben gemaakt in Kenia, met een paar vrienden. Zo iets moois had ik nog nooit eerder gezien. Al die beestjes en die natuur. het was in één woord fantastisch. Als Fabiënne iets groter is willen we nog eens die kant op. Voor alsnog, moeten we het maar iets dichter bij huis houden.

    De allerbeste wensen voor 2009 in goede gezondheid en blijf genieten.

    groetjes Theo Paola en fabiënne.

  • 07 Januari 2009 - 11:45

    Marlou, Martin:

    Dag Niels,

    We weten niet wanneer je precies terugkomt, maar willen je vanuit Oostenrijk (al ruim een week zien we maar twee kleuren (witte grond en blauwe lucht dat is wel iets anders dan in de korte broek de jaarwisseling vieren en het zweet van je voorhoofd vegen)een voorspoedig 2009 wensen.

    Tante Marlou, oom Martin

  • 13 Januari 2009 - 18:14

    Pap:

    Ha die Nielsje,
    Vandaag per vliegtuig retour vanuit Victoria Falls via Johannesburg richting Cape Town. Lekker goed slapen, na-genieten van de afgelopen weken opgedane indrukken, wellicht nog een "nieuwe" weblog maken en de komende dagen "surfen"!!!
    Geniet er de aankomende laatste weken nog maar eens extra van in Cape Town!!!!!!
    Pap.

  • 14 Januari 2009 - 15:43

    Chantalle:

    Hoi Niels,

    Oma Meerssen straalde helemaal toen ze je vanmiddag even aan de lijn had! Ze vindt het zo knap dat ze verbinding krijgt met je aan de andere kant van de wereld! Ze telt elke dag af, dat de 'Jong weer thoes kumpt.' Vergeet je haar geen olifantje mee te nemen??

    Xx

  • 16 Januari 2009 - 20:59

    Oma Trautje:

    Hoi Niels,
    We hebben net al je fpoto's bekeken en het filmpje waarbij we een indruk kregen van de stunt die je aan de Victoria Falls hebt uitgehaald. De tijd schiet nu op. Profiteer er nog maar eens goed van en dan hoop ik je weer gauw terug te zien.
    Groeten uit Waubach.
    Oma

  • 17 Januari 2009 - 15:14

    Monique Wagemans:

    Hoi nielske, nog even genieten en dan ben je weer terug in kikkerland, Ik slijp intussen de schaar weer voor je, groetjes monique

  • 18 Januari 2009 - 08:14

    Dees:

    Yooh Niels,

    wat een stunt daar op de Vic Falls. Echt kickuh! Sowieso een te gekke reis die je hebt gemaakt. Hier is het nog steeds wennen.. geen zon wel kou (vorige week nog -18), regen, Hollandse kneuterigheid op de vierkante millimeter en vroeg op.. Zou ook wel weer eens een tripje willen gaan maken.
    Anyway, geniet er nog van. Veel groeten aan Chris en Geert.
    Tot later!

    liefs, Dees

  • 18 Januari 2009 - 11:25

    Joyce:

    Nielske!

    Schiet eens op met je verhaal! Straks hoef je hem niet meer te plaatsen want dan kun je het ons in "real life" vertellen! hahaha!

    Het aftellen is begonnen!

    kus van dien zus

  • 26 Januari 2009 - 20:55

    Math De Schoenmaker:

    word tijd dat je maar weer terug komt is nu wel lang genoeg geweest

  • 27 Januari 2009 - 12:11

    Wim En Henny:

    Hoi Niels,
    Nog effe en dan is alles over.Wanneer je terug bent kun je over dit verblijf in Afrika wel een boekwerk gaan uitgeven, vooral met die klassefoto's en misschien worden jouw ervaringen aldaar en de betreffende avonturen nog eens verfilmd.haha
    Deze trip zal voor altijd in jouw geheugen opgeslagen worden lijkt ons! We wensen je een goede terugreis.
    Groetjes van de hele bubs "va Woabich"!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Niels

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 65149

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 10 Juni 2010

Afstudeerstage

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Eerste stage in Cape Town

Landen bezocht: