Surfing gecombineerd met zon, zee en strand!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Surfing gecombineerd met zon, zee en strand!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Surfing gecombineerd met zon, zee en strand!!!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 November 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Aloha mensen!

Wat een tijd hebben we hier:D Zo grappig om van mensen in Nederland smsjes en mailtjes te krijgen dat het weer daar zo kut is. Blijf vooral sturen mensen, leuk om te horen:)!!!! Hier is het heerlijk, hahaha!!!!! Wat overigens wel opvalt is dat ik meer van de mensen hoor waar ik normaal gesproken het minste contact mee heb. En andersom......vreemd:P

We hebben afgelopen weken niet zo heel veel gedaan. Waar ik wel mee begonnen ben is surfen (op de golven en geen windsurfen dus). Dat is echt heel cool, vermoeiend en verslavend. We hebben ons ook een eigen wetsuit gekocht, want om te huren ben je uiteindelijk duurder uit. Je hebt een wetsuit ook echt nodig hier, het water is namelijk echt ijs en ijskoud. Met een wetsuit kan je gewoon in het water blijven zonder kou te lijden. Surfen hier is overigens niet geheel zonder risico, omdat er erg veel haaien in het water zitten:D En geen ongevaalrijke beestjes, maar de echte witte mensenhaai. Die kunnen tot 35meter uit de kust aan het water zitten. En voor te surfen ga je toch vaak een stuk verder dan het water in. MAAR gelukkig zijn er veel bergen rondom Muizenberg waar haaienspotters op de loer staan. Zodra er gevaar is, gaat er een sirene af en komt een speciale vlag te hangen. De vraag is wel, hoe snel luiden ze dat alarm....want we hebben geleerd dat Afrikaantjes niet al te snel zijn.....OH-OOOOOW. Nee we zijn niet bang in het water. Collega van ons zei dat de kans groter is dat je sterft aan gevolg van heel veel bijensteken, dan door een haaienaanval. Maar goed, surfen gaat best relaxd trouwens! Hoe beter je wordt, hoe kleiner je plank gaat worden. Ik begon met een 10.2ft (voor de echte beginners is er ook nog 11ft) en dat ging erg chill. Inmiddels ben ik al een paar maten gezakt en zit op het moment aan een 7.6ft. Hopelijk komen er ooit nog coole actiefoto’s:D

Ook nog een paar keer naar Cliftonbeach geweest! Dit is 1 van de mooiste stranden ter wereld en dat gewoon op 10 minuutjes rijden van ons af:D Hoe heerlijk.....Het water is is hier wel nog kouder dan in Muizenberg, waar we doen surfen. Dus echt lang zwemmen kan je niet. Maar voor 5 minuutjes af te koelen is het prima. Langer hou je het bijna niet vol, doet gewoon pijn aan je voeten anders....alsof je duizend messteken in je voet krijgt:P Clifton bestaat overigens uit 4 stranden. Waaronder een homo-strand, familiestrand en een modellenstrand en....geen idee eigelijk waar die laatste voor dient:S. Op dat modellenstrand worden heel vaak fotoshoots gehouden met hele mooie meiden. Leuk om te zien dus:)

Het was eigenlijk ook de bedoeling om met een collega van ons, de systeembeheerder, naar een township te gaan. Zijn vrouw werkt in een township en dus kunnen we met haar veilig een township in. Maar helaas, het ging niet door wegens omstandigheden. Deon heeft ons toen maar meegenomen naar het bedrijfje van hem en zijn vrouw. In Newlands lag dit. Zij maken veel handgemaakte spulletje, vooral tassen, handtassen, telefoonzakjes, laptoptassen etc.... Ook mochten we mee naar de studio waar dit allemaal gemaakt wordt en hier zaten een stuk of 30 vrouwtjes de tassen te maken. Heel leuk om te zien en de resutaten mogen er wezen! Ze exporteren ook heel veel naar de buitenlanden. Ook daar zijn ze populair. In de nieuwe film van High School Musical 3 wordt zelfs een tas gebruikt die hier door hun gemaakt is! Op de foto hieronderen kunnen jullie zien welke het is. De groene tas met bloemtjes. Dit is toch een teken dat ze hun werk goed doen:D Over het proces gaat trouwens 6 weken heen! Dan is een lading tassen klaar en gaan ze de verkoop in.

Helaas hebben een aantal vriendinnen van ons te maken gekregen met de criminaliteit. Van aanranding tot een gerolde telefoon, en van vastgebonden en beroofd in je eigen huis tot bedreigd met een mes. Nooit leuk om te horen, en zeker niet om mee te maken. Face it...This is Capetown.... Ik heb gelukkig al mijn spullen nog en Chrisje ook.

Afgelopen weekend zijn we met een paar man gaan surfen!! Chrisje had zijn enkel gestoten en is daarom op het strand gebleven (boekjes lezen en verbranden). De golven waren niet zo heel erg top....Die avond hadden we weer een braai bij ons thuis met een een aantal vrienden. En dat was eerst een beetje een probleempje. Onze topkok Tom was samen met Geert boodschappen gaan doen en waren al alles aan het voorbereiden toen we erachter kwamen dat Jenno & Amber geen braai hebben kunnen kopen. PANIEK PANIEK!! Gauw met Geert naar Canal Walk gereden (grootste winkelcentrum hier), want dat was nog de enige mogelijkheid, de rest van de winkels waren al gesloten. Hier zijn we geslaagd en eenmaal thuisgekomen kon de braai beginnen! Het is dus wat uitgelopen allemaal en ben daarom ook niet meer mee op stap geweest. Ik had met Jenno en Geert afgesproken om de volgende morgen om 08.30h te gaan surfen voor 2-3 uurtjes. Daarna moesten we weer snel terug zijn want we gingen een tripje maken!! Geen idee waarheen trouwens.....dus we zijn maar eens richting Stellenbosch gereden en en stukje wijnroute gedaan. Ook ergens gestopt een wijn geproefd. Lekker hoor,....geef mij maar bier! Overigens mooie omgeving daarzo! Jammer van het slechte en bewolkte weer... Maar goed, niks aan te doen.

Overigens had ik me afgelopen week 2 daagjes vrij genomen (Waarom? Nou omdat het kan, haha) Heb me thuis wel nuttig gemaakt hoor, paar wasjes gedraaid, afwas gedaan en opgeruimd enzo. Heb ook heel de dag gezelschap gehad van een poes van een een ander appartement.

Over kleine 3 weken komt er Nederlands bezoek voor me! Hoewel ik Nederland niet echt mis, kijk ik er wel naar uit om Pap & Mam, Joyce, Dees en Roy weer te zien! Ze gaan een leuke tijd tegenmoet. Denk er aan dat jullie niet teveel dikke kleding meenemen:P Want het weer is hier het tegenovergestelde van Nederland als ik dat zo allemaal hoor.

Er zitten weer nieuwe foto’s bij! Dus check ze uit mensen!! Dit was het weer....

Veel groetjes uit Kaapstad, Zuid-Afrika!!!

Niels

• 03 November 2008 - 15:24

Rsjel:

Nielzer! Wat n super cool bericht! Echt ruig van dat surfen!! Wat maakse doa toch allemoal mit =D Altied cool om te leaze.. Ken mig good veurstelle dasse nederland neet mis! De moog oug nog ff doa blieve, dus doa hoofse dig al neet druk euver te make!! Booh, als ig al die verhoale heur wil ig doa oug heen:O!.. en die foto's.. Nja, dat hoof ig neet meer oet te leggen! SUPER!

Pff.. zelfs aanranding! Dat is toch eg erg.. =(.. Houpelyk gebeurd ug niks doa:O!..

Geniet doa idd maar van t wear.. hie ist beheurlijk herfst echtig!:P

Verder geit hie alles waal good;) Net eerste tentamen gemaak! Donderdig de 2de ;)! en dan hub ig ze weer dr op zitte!!

Mit zoom noa mstreeg woor gister, maar heij mig aafgemeld.. ivm tentamens =( Jammer dus! Michel is waal geweas! Mot nog te heure kriege wie t is geweas!!

Nielzer, geniet nog fijn doa!! & Hf mit surfen!! en wea wet wurse ooit nog prof;)!

xx Raggel!!

• 03 November 2008 - 15:25

Roger:

1st post ! :)

niels , weer un leuk artikel + sjoone foto's..

veul plezeer doa nog.

Greetz Roger

• 03 November 2008 - 15:25

Roger:

en bedankt Rsjel :P

• 03 November 2008 - 16:22

Saskia:

Nou en bedank. Ich veulde mich net veilig hie in Kaapstad. Vannach heurde ich eine knal dink ein pistool, maar zo vaak heur ich det neet in Pej dus ich weit t neet zeker) alle hunj sloge aan. En den noch dien fijn gerusstellende berich. Danke ;)

• 03 November 2008 - 16:37

Jorien:

Yo Yo Nizzle,

Leuk verhaal heb je geschreven en je hebt echt super gave/ mooie foto's!!!

xxx

• 03 November 2008 - 20:12

Pap En Mam:

Hoi Niels; wat een geweldig verhaal! Was weer een tijdje geleden. We zaten er echt op te wachten. Natuurlijk moet je er wel tijd voor vrij maken. Als je bij een Afrikaanse "baas" werkt, zal dat best moeilijk zijn. Je geniet daar, indien je vrijaf bent, in ieder geval met volle teugen! Met werken gaat veel vrije tijd verloren! Leuke foto's van de huiskat. Blaft ze al? Wellicht een speelkameraadje voor Laika!!!
    Be karfoel!!!
    P en M!!

• 03 November 2008 - 20:14

Jeroen:

Hey Nils,

Ig laes weer hiej datse ut good noa de zin hubs doa! Weer mooie foto's gemaakt.

Kiek mer oet veur de haaien en de criminelen :-D datse "heelhuids" teruk kums.

Vanuit het koude susteren.

Groeten,
    Jeroen

• 04 November 2008 - 07:42

Dian:

Ik ben zooo verliefd op je foto's!!!!
    Echt TE mooi, ik kan er niet meer tegen!

veel plezier nog, niels de fotografo! En surf ze!

x!!!

• 04 November 2008 - 21:28

Con (van Elly & Con):

Niels, Zo te zien heeft ook jou scheerapparaat te lijden van de temperaturen aldaar. Ziet echter niet verkeerd uit (zo leer je de mens ook eens met een ander gezicht kennen).
    De foto's zien er goed uit. Probeer voor het thuisfront ook eens wat van jullie surfkunsten te vereeuwigen. Zijn daar heel benieuwd naar.

Zal ook even een berichtje voor je op hyves achterlaten, of anders bij Chris.

Groet,

Elly & Con

• 07 November 2008 - 18:11

Daag Nielske,

het is hartsikke leuk om weer een avontuurlijk verhaal van je te lezen! Leuk dat je zoveel moeite doet om ons op de hoogte te houden! De foto's zijn echt mooi! Alleen jammer dat je geen stoere surffoto hebt. Zal nog wel komen?

Super cool dat je aan het surfen bent, en ook nog wel tussen de haaien! Lekker dangerous! Je kunt straks nog altijd bij ons sufen op de maasplassen, haha...

Weet lees ik nu over overvallen en vastgebonden worden in je eigen huis? Wat eng! Die meiden zullen toch echt wel in shock zijn geweest.

Hier gaat alles zn gangetje. De koude, donkere dagen zijn weer aangebroken. Erna en Matje vroegen me hoe het met je gaat. Leuk he!

Ik ga vanavond naar de 80's party in de Mondial. Als ze Queen spelen zal ik aan je denken, oke?! En jij, nog altijd veel aan het stappen? Of doe je het de laatste tijd wat rustiger aan...

Dikke kus van je zus!!
    Xx

• 07 November 2008 - 18:13

Chantalle:

Ow ja, die huiskat is echt super lief!! Geef je haar ook wel eens iets lekkers? Misschien krijgt die kat dat wel nooit....

• 10 November 2008 - 17:09

Joyce:

Nelis!

Ben met Chantalle gaan shoppen in Roermond. Steeds als we in een winkel liepen keek ook automatisch voor kleding voor jou! Raar.
    Scheelde me wel weer geld, hihi!

Wel een ontzettend leuke kat heb je daar op bezoek gehad! Volgens mij is het geen zwerfkat he.

Die foto's van je zijn wederom super mooi! ik neem de camera van Chantalle mee, wil ook zo'n vette fotows!

Verder heb ik op dit moment weinig te melden! Geen roddels of nieuwtjes! Saaaaiii ;-)

Wat ik wel ontzettend mis zijn nieuwe films!! pppfff. Echt sjit dat ik niet weet hoe dat moet. Steeds denk, oh die film wil ik! helaas kan niet want Niels is er niet! Maar over een paar maanden kunnen we een inhaalslag maken, hahaha.

Auch van mich een dikke kus!

• 11 November 2008 - 06:52

Chantalle:

Niels, ik sluit me bij Joyce aan! Ik mis de nieuwe films en series! Grrr...Misschien dat je ons een voorraadje kunt opsturen?? hihi

Adieje Chantalle

• 13 November 2008 - 12:06

Lianne:

Ongelofelijke vette foto´s! Campsbay is zooo machtig he! Ik zie je daar al zitten, op een van de terrassen met een cocktailtje in je hand! ;) Te jaloers... Heb net je mail weer gelezen. Je gaat dus naar het Cedergebergte! Geniet van de sterrenhemel, je weet niet wat je overkomt. Ik mail snel terug!

Liefs, Lianne!

• 14 November 2008 - 12:18

Hilde En Ger:

Hoi Niels,
    Wat een leuke verhalen en super mooie foto's.
    Zo te zien en te horen heb je het daar geweldig naar je zin.Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Hilde&Ger

• 14 November 2008 - 15:44

Vincent:

Dag medestudenten,
    Zo te zien en te lezen bevalt het leven daar goed he! Moeten jullie ook nog af en toe stage lopen of toch maar niet??

Groeten vanuit het dooie limburg!!!

• 16 November 2008 - 14:10

Mia & Ome Jo:

Ha die Niels,
    Eindelijk hebben we dan een wat snellere verbinding en een nieuwe pc. Dus we hoeven niet meer naar Söstere om jouw leuke verhalen te lezen en mooie foto's te zien.
    Vanaf nu een berichtje 'oet' Weert. Het gaat je daar allemaal super goed zo te lezen en te zien. Om jaloers op te worden!!!
    We hebben je wel gemist hoor, bij de verjaardag van ome Jo. Hij had wel eens graag met jou een wedstrijdje willen racen op unne struisvogel. Maar dat zal wel wat moeilijker worden nu die 69 is geworden! Op en afstappen zal wel de nodige pijntjes geven ;-)
    Zeg, maar je wordt wel unne echte dandy! Zonnebril, baardje, mooie meiden en.... bierbuikje???
    Als je maar lol hebt!!
    Nou, ik probeer nog wel eens te schrijven als pap, mam, Joyce, Roy en Dees daar zijn. In ieder geval veel plezier en amuseer euch good!
    Liefs, groetjes van ome Jo en Mia. En ook van oma Meersche XXX

• 17 November 2008 - 20:42

Con En Elly:

Je Blog loopt een beetje achter. Het wordt tijd dat je dit actualiseert. Nog veel nieuwe foto's gemaakt?

We zijn helemaal niet nieuwsgierig.
    Groetjes

Elly en Con