Jaaaarig in Capetown met de korte broek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Jaaaarig in Capetown met de korte broek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Jaaaarig in Capetown met de korte broek

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi there allemaal!!!

Hier ben ik dan weer:D Het wordt een kort verhaaltje dit keer.
Ik wil iedereen bedanken voor de felicitaties voor mijn verjaardag afgelopen zaterdag:D Ik heb echt heel veel smsjes; krabbeltjes en ook reacties op mijn weblog hier mogen ontvangen! Heel leuk! Het was een chille dag geworden. Temperatuur was ongeveer 25 graden en lekker strandweer. Dus zijn we naar Muizenberg gereden met Jenno, Tom & Jerry...euuuuh Geert. Zij hebben nog gesurft, ik heb met Chrizzle lekker gechilled op het strand en actie foto's van de boys gemaakt in hun sexy wetsuits. Was wel goed verbrand in mijn gezicht en op mijn benen. Volgende keer ga ik ook eens mee surfen!!!
In de avond zijn wat vrienden langsgekomen die Chrisje voor me had uitgenodigd. Dat was wel leuk:D Lekker taart gegeten en bier gezopen:D Ook nog leuke cadeautjes gekregen:D Bedankt mensen!! De huisbaas zal alleen niet zo blij zijn met het cadeautje van Jenno & Amber:P Soort van paintball-gun. 2x "per ongeluk" de muur geraakt en nu zitten er blauwe en oranje vlekjes op onze witte muur. Moeten we maar een keertje opnieuw wit verfen ofzo:P
Toen het bier op was zijn we maar eens gaan kijken in Hemisphere of daar nog genoeg bier te vinden was.....en ja hoor! Hier zijn we dus maar gebleven, en het was erg gezellig! Ik was ook een beetje van de kaart, hahaha, maar dat mag ook wel op je verjaardag vind ik:) Partyfotograaf Geert heeft weer voor de nodige beweging van onze lachspieren gezorgd toen we de dag erna de foto's gingen bekijken:P Ik zal dan ook lang niet alle foto's online zetten, hehe. We zijn weer tot sluiting gebleven en 's morgens weer lekker vroeg op voor de boottocht:D

Nou ik stond op met hoofdpijn natuurlijk, maar na een frisse douche en een glaasje orange juice voelde ik me weer kiplekker. Dat was goed, want we gingen dus een boottochtje maken richting Robbeneiland. Dat is een eiland, 13km vanaf de Kaapse kust, waar vroeger een zwaar bewaakte gevangenis heeft gelegen en waar ook een ex-president van Zuid-Afrika 27 vertoeft heeft. Ik heb het natuurlijk over Nelson Mandela. De boottocht opzichzelf was al behoorlijk chill, want het weer was lekker zonnig en onbewolkt:) We naderden het eiland en op het eerste gezicht leek het meer op een of ander vakantieplekje dan een gevangenis: Chill eilandje, mooi uitzicht op Capetown met de prachtige gebergten; groene natuur etc. Eenmaal op het eiland aangekomen kregen we eerst een korte tour met een bus, waar we de nodige haltes maakten bij de sights en dan om daarna het verhaal van de gids aan te horen. Nou...toen deze tour voorbij was, gingen we het echte gevangenis terrein op.....de sfeer sloeg direct om en ik heb de foto's dan ook in zwart/wit geschoten zodat jullie die sfeer kunnen "zien" op de foto's. Wat indrukwekkend zeg....zeker als je je bedenkt dat het nog niet zo heel lang geleden is dat deze gevangenis nog gewoon volop actief was. De gids die ons hierbinnen een rondleiding gaf, was zelf ook een ex-gevange. Hij zat vast voor terrorisme. Wat een respect voor die kerel daar..Dat ie na die gevangenistijd nog lekkere rondleidingen kan geven aan de ramptoeristen....ik doe het hem niet na!! Verder waren er veel konijnen te vinden op het eiland, en ook nog een aantal pinguins. Boottrip was nog cooler dan de heenweg, omdat de zon lekker laag stond!! Het was wer picture-time dus:) Ik ging buiten op de boot staan met Geert, en het waaide echt heel hard!! En die boot ging maar op en neer....Gelukkig had ik een lege maag:P Maar goed, eenmaal weer op het mainland aangekomen zijn we gaan eten bij Harrie's Pannekoekenhuis. Maar de honger was nog niet over dus zijn we nog pizza gaan eten en daarna een ijsje:)

Met het stappen was het een vrij rustige week geweest, 2x weggeweest. Ik ben dan nu ook best goed uitgerust:) Dussss, vanavond weer vol ertegenaan?? Eerst in ieder geval even naar een kapper hier, voor het eerst, want mn haar ziet niet uit (nu wacht ik op reacites als: "Alleen je haar?").

Mensen, bedankt weer voor het lezen:) Ik vind het ook altijd leuk om jullie reactie over mijn verhalen en foto's te lezen:)!! Het ga jullie goed....

Adios

  • 15 Oktober 2008 - 10:38

    Chrizzle!:

    Nelsch! Je hebt gelijk ... En dat geld hebben we lekker toch gekregen!

  • 15 Oktober 2008 - 12:09

    Linda,,:

    kort verheulke? ahah grapjas,,
    ma ving waal super leuk om te leaze wie good se dich d0a waal neet amuseers:D MAAAR doe mos tog ma auch weer truk komme,want ver misse dich tog waal(A)

    en trouwens!!:O doe bus eine fijne eh:( os get jaloers maken mit det lekkere wear bie ug,,weer zitte hiej mit eine dikke trui aan,al woor et aafgelaupe 2 daag waal weer heerlijk maja es det alles is8-):P

    tot ziens bie dien volgend verhoal,,:D

    (K)


  • 15 Oktober 2008 - 20:08

    Sven:

    Proficiat kerel..


  • 15 Oktober 2008 - 21:48

    Roger:

    prachtige foto's jong !

    tot op msn


  • 16 Oktober 2008 - 08:01

    Joyce:

    Ha Nelis!!!

    Weinig nieuws hier! Het weer is hier ***** !! Nog ff en dan kunnen wij ook gaan genieten van het heerlijk weer! Als je eens tijd hebt dan moet je eens lang ons appartementje gaan!

    Kus

  • 16 Oktober 2008 - 13:43

    Chrizzle!:

    Benaan!
    Ik vind het niet erg als jij bij Brad pit. Maar ik vind wel dat we met Renault moeten meegaan ;) Maar heb je Bruce Willis gezien?

  • 16 Oktober 2008 - 18:55

    Klaus:

    Hey where have you guys been at lunchtime?

    That's powerfreezing cool: I never learned dutch (expect these days ;)) but I understand the content of your stories in this blog. Funny stories :)

  • 17 Oktober 2008 - 13:27

    Edwin:

    Haha, dude, echt mooie foto's door al deze berichten heen!.. Ga vaker je blogs lezen en bekijken! Zie je morgen wel op he strand!

  • 17 Oktober 2008 - 17:42

    Elly:

    leuke fotos niels zeker de groepsfots mooi

  • 18 Oktober 2008 - 01:58

    Saskia:

    Waar is je haar???? Enne, veel succes met verven.

  • 28 Oktober 2008 - 13:45

    Elly:

    Ha Niels Waar blijven de surf fotos iedereen is nieuwsgierig naar jullie surf prestaties ik in ieder geval wel de gr van con en elly

  • 29 Oktober 2008 - 08:12

    Linda,,:

    NIELSON!!

    Wat hubbe ver lang nix vn dich geheurd? geine inspiratie meer(B)? ahah
    want bun tog waal benuud wasse de aafgelaupe 2 weake hubs oetgespookt en hubs mitgemaakt(A) njaa ver zeen et waal versjiene eh(H)

    kuSS,,

  • 29 Oktober 2008 - 10:46

    Geert:

    Topfoto's Niels..uhh..pannekoek.
    Kan niet anders concluderen.
    Maare weet jij waar de Toyota Yaris, of ja wacht, anders kunnen jullie wel met de Renault Megane.

  • 30 Oktober 2008 - 15:34

    Chantalle:

    Daag Niels,

    de foto van de sub meisjes ziet er grappig uit! Die hebben we in Sittard niet, haha
    Ik ben benieuwd naar een nieuwe update van al je avonturen! En natuurlijk naar je stoere surffoto's!

    Hier gaat alles zn gangetje, kou, vroeg donker grrr. Ook de drukke periode bij Bartje begint weer!

    Groetjes Chantalle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Niels

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 65147

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 10 Juni 2010

Afstudeerstage

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Eerste stage in Cape Town

Landen bezocht: