1e dag in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu 1e dag in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

1e dag in Cape Town

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heeeey leute!!!

Gisteren zijn we dan eindelijk aangekomen in Cape Town! Onze vlucht ging heel goed! We zijn vanaf Brussel vertrokken, waar we eerst afscheid hebben genomen van onze familie. Daarna een korte vlucht naar London. Hier aangekomen, moesten we opnieuw door de duane en na een anderhalf uur mochten we instappen in de Boeing 747. We zaten aan een raampje, dus de zonsondergang hebben we gezien vanaf 11,5km hoogte en 's nachts kon je buiten de sterren heeel helder zien. Prachtig:D

Maargoed, gisteren geland en werden opgewacht door Reg Comer, de man van Karin. Hele vriendelijk mensen trouwens! Zij brachten ons eerst naar hun megagroot en mooi huis! Daar even geklets over vanalles en nog wat. Karin heeft ons de nieuwe gsmnumers gegeven. Die van mij is trouwens +27715617855. Smsjes welkom :D
Aangekomen bij ons appartementje viel ons op dat er geen zwembad te bekennen was, helaas. Misschien ergens een poedelbadje in de kelder ofzo. Maar verder een heel mooi ruim kamertje met 2 bedden; een tv met dvd-speler; een eigen keuken; badkamer met een ligbad, douche wc en wasbak. We hebben wel zelf eerst de hele middag alles liggen poetsen:P Overal sjpik tussen de randjes, ieuw!
Wat ook opvalt is hoe goed het complex beveiligd is!

Toen kwam Peter, een duitser die hier ook stage loopt, langs om ons even een korte rondleiding door de stad te geven en we zijn samen boodschappen gaan doen. Bier staat al koud!

Je hoort hier overigens vaker de politiesirenes dan in Susteren op een heel jaar.

Nou dat was het! Ik ga kappe, zit in een internetcafe met een 56k verbinding ofzo.
Allemaal heel erg bedankt voor alle leuke reacties!!!! Enneuh....zodra ik op de kamer internet heb, komen er foto's!

Greeeeetzzz

• 26 Augustus 2008 - 11:28

Saskia:

Ha Nielsje!!!

Zag dat jullie online zijn. Heb echt zitten wachten op dit berichtje. Super dat t goed bevalt en dat Karin en Reg zo aardig zijn. Nu ik dit alles lees kan ik echt niet meer wachten om jullie kant op t komen!!! Tot snel en de groetjes aan Chris

• 26 Augustus 2008 - 11:36

Saskia:

heej :)

fijn dat jullie er zijn en dat het leuk is:)
    en het weer?
    ben benieuwd naar de foto's :)

xx Eef

• 26 Augustus 2008 - 12:21

Jessie:

he niels super veel succes daar en doe chris de groetjes!
    super dat je daar zit en geniet ervan!
    liefs jessie (je oude mer student klas genootje :D)

• 26 Augustus 2008 - 12:34

Malissa:

Hee Niels(en Chris)

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen!!:) Mooi ja, die sterren, heb je daar foto's van?!:)
    Jammer dat er geen zwembad is, terwijl ze dat wel gezeg hadde.. Mje een ligbad EN douche is ook al behoorlijk luxe;) Ben benieuwd naar jullie foto's, en verdere verhalen etc haha..
    Ik zit alweer op school.. Tentamentrainingen gehad en zometeen gesprek met Coops voor stage in Nederland.. Zit nu al 2e keer in mediatheek, en ja ik ben nog steeds de enige (nerd) haha..
    Nou heeeeel veel plezier, en ik kijk uit naar jullie volgende verhaaltjes;)

(K)

• 26 Augustus 2008 - 13:17

Ashley:

Heeeeeey Lieverdje!

Het klink al good doa! ;)
    Krigs zeker een hele leuke tied!
    Btw ich ben aangenomme biej Bartje (A) jeeeeej....
    Volgende weak zou Monique mich al inplannen!
    Veul plezeer nog ;)

Kusjeeeessss xxxxxxx

p.s. zal dich n pierenbadje opsjture :P

• 26 Augustus 2008 - 13:38

Euverbuurjong:

Naja die politiesirenes mogen wegblievuh hie.

Veul plezeer , en hou os op de hoogte he !!!

Laturrrrrrrrrrr

• 26 Augustus 2008 - 13:55

Fam Bonten:

Hoi Niels

Fijn dat je goed aangekomen bent , we zijn benieuwd , en we blijven je volgen via deze site.

Groetjes Fam. Bonten

• 26 Augustus 2008 - 16:06

Oom Martin:

Dag Niels,
    Goed nieuws dat de reis goed verlopen is en je al je stekje gevonden hebt. Ik ben vannacht terug gekomen van Beijing. Het was er echt geweldig, maar ik was toch blij na een maand daar, om vanochtend weer een boterham met stroop te kunnen eten. Ik heb daar je website nog laten zien aan enkele Chinese studenten, die op deze vorm van "leren in de praktijk" jaloers zijn. Bij enkele Chinese meisjes zou je sjans hebben want ze vonden je foto cool en bij een filmster horen.
    Groetjes, ook van tante Marlou,
    Oom Martin

• 26 Augustus 2008 - 16:22

Joyce:

He Boety!!

Zo te lezen hebben jullie een luxe appartement!! Maar ik moest wel 2x lezen: Jij en Poetsen??!!
    Zal mam blij mee zijn als je weer terug bent ;-))

Volgens mij mist Laika je... hij heeft al 2 dagen niet gegeten! :-(

Ik moet wel eerlijk toegeven dat het raar is zo zonder jou.... alhoewel je pas 2 dagen weg bent!! Je kamer is nu zo leeg...

Heel veel groetjes aan Cris.. en tot skype, Hyves, msn, sms en uiteraard deze blog...

LANG LEVE INTERNET!!

p.s zo'n klein chineesje zouwel leuk naast je staan...

• 26 Augustus 2008 - 16:45

Patrick:

Eya gasten, toch weer dat afscheid gemist, maar ja chris kan niet smsen ;). Heel mooi om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Succes over there and laat die leeuwen maar fijn met rust :)

• 26 Augustus 2008 - 17:08

Chantalle:

Ha Nielske,

is wel ff wennen zeg, jij aan de andere kant van de wereld!! Ik hoop dat je daar een te gekke tijd gaat krijgen!

Maarre...wat lees ik?? Jij en poetsen?!! hihihi, je bent goed bezig! Moet natuurlijk ook gebeuren...

Hebben jullie de tijd goed omgekregen in het vleigtuig? We hebben jullie nog zien vertrekken, was wel ff raar...

Jammer van het zwembad. Is daar nix in de buurt waar je een baantje kunt trekken?

Liefs Chantalle

• 26 Augustus 2008 - 17:42

Karlijn:

Haaa Nielsje!

Wat leuk datse deze site geis biehoute.. Zal zeker ummer ff leaze;)
    Heel veul plezeer nog, xx Karlijn

• 26 Augustus 2008 - 19:30

'millie Vanillie:

ha die nielsos
    voor wat ga je daar stage lopen {DOMME VRAAG} maar ik weet het echt effe niet hi hi wens je wel veul plezeer en een leuk negerinnetje hi hi nou ik hoop ook dat je mooi weer hebt daar denk beter als hier.. ach ja natuurlijk daarom zit je daar!! maar eehh dat poetsen van jou geloof ik wel je bent wel een pietje precies netjes{ k heb je kamer gezien op je examen feestje. nou toedels und grusse aus kirchroa

• 26 Augustus 2008 - 19:35

Millievanillie:

oja effe vergeten aangezien ik ook een mamma ben heb ik de morele verplichting om je te laten weten bij deze dat je goed op je zelf moet passen en heel terug moet komen niet met vreemde mensen meegaan ook niet als je snoepjes krijgt en ook niet te dicht bij een auto staan als mensen je iets vragen anders trekken ze je naarbinnen..!!!@!!!!!!!!... maar dit zul je thuis wel gehoord hebben dus heb ik er vertrouwen in dat ik je op zaterdags over een tijdje zie bij b.s toedels

• 26 Augustus 2008 - 20:46

Sam:

Niels, ouwe rukker! Je hebt het dus echt gedaan ook nog! Een beetje daar wat in de zandbak zitten ouwe gek.

Als je terug bent moeten we een avond coma zuipe en nog altijd die bioscoop doen eh!

Ik spreek je nog wel. Veel succes daar met die cameltoe's en shit!

Groet, Sammas!

• 27 Augustus 2008 - 10:59

Svenja:

Heeeeej nielsje en chrisje :D..

Leuk om te horen dat het jullie goed bevalt.. Hoewel jullie wel iets zouden laten weten als jullie geland waren :P..

maar het is jullie vergeven ;).. haha..

Gelukkig zijn de mensen ook aardig, dat is dan al een grote meevaller!

Mooie kamer, hoor ik.. na een poetspartijtje dan ;)..

Nou, ik hoop wel dat ik nog heeeeel veel volgende verhalen te horen kom :D.. Ik kijk er al naar uit!

Ben maar blij dat je daar zit.. want hier is t een grote zeik haha..
    Je weet wel, t kikkerlandje.. Alleen maar vies weer enzo.. Bah..
    Is het stadje, op het bier na, ook leuk?? Haha..

Als jullie terug zijn, gaan we weer leuke onzin uitspoken ;).. Tel de dagen maar af :D.. haha.. Voordat jullie daar door de vele politiesirenes worden meegenomen ;).. haha nee, dat zal wel niet!

Nou, tot snel!

Kusjee..

• 27 Augustus 2008 - 12:42

Tallie,pa+ma + Joyce:

He Niels,
    Leuk dat je gebeld hebt! Jammer dat we nog niet kunnen skypen! Maar dat gaat hopelijk snel gebeuren!

Laika was aan de telefoon aan het snuffelen toen je op speaker stond... Hopelijk gaat ie vandaag wel eten ;-)

Pap zegt dat je een zwembad kunt tekenen. Dan heb je er een!!! hihi..

Verder is het hier rustig (zonder jou)

tot horens...

groetjes oet Zöstere.

• 27 Augustus 2008 - 15:04

Jonne:

Heeej niels,,

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen enzo! Ik hoop echt dat je 5 te gekke maanden gaat hebben, en zal ook zeker lezen wat je allemaal meemaakt!
    Geniet er van!

• 27 Augustus 2008 - 19:31

Elly Raes :

hey benaan bly dat jullie er zyn mooie tyd geniet ervan en denk af en toe aan ons in dit kikkerlandje pas goed opmekaarop gr van ons alle

• 28 Augustus 2008 - 11:03

Jean En Truus:

Aan de reacties te lezen heb je aan belangstelling in den verre geen gebrek. Zo kun je met thuisfront en vrienden goed feeling houden. Het is echt vreemd dat je zo ver weg bent en toch alles direct kunt lezen wat wij schrijven. Niels geniet van deze tijd, wij blijven je volgen.

• 28 Augustus 2008 - 16:13

Bea Klever:

Te gek dat je op deze manier contact kunt houden met iedereen hier.Ik ben benieuwd wat je daar nog allemaal gaat zien en meemaken.
    Ik zal regelmatig even op deze site kijken om te volgen wat je daar allemaal mee maakt.

• 28 Augustus 2008 - 17:01

Diny En Math Vroomen:

Hahaa!Poetsen. Nou ja; als je je thuis wil voelen moet alles wel even op orde zijn. Veel succes gewenst, (en dat komt wel goed.)

• 29 Augustus 2008 - 08:03

Mia En Ome Jo:

Hoi Niels,

We zitten hier in Susteren. We gaan een verdere trip maken dan jij... Nijmegen. Op bezoek bij Dees.

We hebben je berichtjes gelezen. We hopen dat je een hele leuke tijd hebt.

We zullen je site ook vaker bekijken.

Dikke poen van Mia en Ome Jo

• 29 Augustus 2008 - 15:13

Glenn Bouts:

Hey Nizzle
    Leas en zeen ig dit noe goowd? Zitse geweun mit dien kippebetske in Afrika?
    Goowd bezig amuseer dig dao ma goowd:D
    Ig zeen dig 8ter 5 maonjd waal weer:D
    Ig blief den site zeker bezeuke en ben es benuujd nao de foto`s :D
    Groeten Glenn

• 29 Augustus 2008 - 17:31

Jeroen En Martijn:

Ha Nils Pils,

En wie ist doa in Kaapstad? Zo te laeze busse goowd aangekomme.
    Allein de aankomst int appartementje is dig neet zo goowd bevallen zeen ig haha. Nou ver zulle zigge amuseer dig doa goowd en wees neet te kieskeurig mit de negerinnetje he of een witmens :-).
    DINK DROM, DINK DROM HE!!!!
    En dink aug aan mig (Jeroen) datse mich aug get lekkers mit nums van doa, gein zwartmens en neet te duur.

Mit de vrundjelikke groeten van,
    Jeroen en Martijn.

• 31 Augustus 2008 - 22:19

Ruud!:

Haaa Niels..

Zo veilig aangekomme doa.. nja jammer dat ig dig neet meer ff gezeen hub merja dat kump waal good alse truk kumps..

Nja ig bun net truk oet Noorwegen.. echt te gek doa! allein de letste daag is get minder aafgelaupe.. :P bun een bietje gevalle.. DOM! nja laup noe op krukke.. en hub een gratis helicopter vlucht gehad.. echt te vet :P merja ig goan us sloape.. want bun eg kapot..

Veul plezeer doa!

Groetjes Ruud!

• 01 September 2008 - 14:20

Linda,,:

Nielson,,!!

Wo blieve de foto0ws (A) gwil waal es zeen in welk luxe hoes doe de kommende moande mos doorbringe:P ahah

Xx

• 02 September 2008 - 12:29

R0my:

Heej Niels, wat leuk om je waarbenjij-site te lezen, ik hou hm elke dag bij!! Wat sjiek dat jullie op stage zijn in Kaapstad, mooie kans en gelukkig hebben jullie die niet voorbij laten gaan, TOPPIE!!

Ik wens jullie beide heel veel succes en vergeet ons allen vooral niet op de hoogte te houden van jullie avonturen en bevindingen!!

Groetjes xx en liefs, ook aan Chris!!

Romy (je oud MER-klasgenootje:D)