Alweer een dikke week in CapeTown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Alweer een dikke week in CapeTown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Alweer een dikke week in CapeTown

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 September 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hello dudes!!

Here I am again. I've done so much this last week and I wanna share this with you guys.....Oh sorry:D Engels is hier zó gebruikelijk dat je het vaak ongemerkt gebruikt tegen nederlandse mensen:P

Maar goed:d Uiteraard weer iedereen heel heel erg bedankt voor alle leuke reacties:D Doet me zeker goed om te lezen hoeveel mensen mij volgen:d Keep it going! Ik kan helaas niet iedereen persoonlijk bedanken, maar ik waardeer elk berichtje:D

Nou de eerste week in Kaapstad heb ik als heel leuk ervaren:d Ik voel me echt al helemaal thuis hier! En de mensen zijn zó aardig allemaal. Echt heel leuk:d Alleen jammer dat het weer...het is echt koud geweest en bewolkt en regenachtig en zeer winderig. MAAR GOED, het is Zuid-Afrika, dus het zal niet lang duren eer het echt warm begint te worden.

Momenteel zit ik op mijn stageplek en we hebben nog niet echt een taak gekregen. Dus dan maar even een nieuwe weblog tikken:D Heb nog niet echt een idee wat me hier te wachten staat, dus daar kan ik nog niet veel over vertellen.

Even over het nachtleven hier. Je moet dus niet op straat komen, terwijl we maar op 10 minuten loopafstand liggen van Longstreet (tha place to be). Dus we gaan altijd met de taxi, echt heel cool want die taxichaffeurs zijn grappig en vertellen je dingen die je anders niet zou weten over de straten hier. Waar je wel en niet moet komen zeg maar. De clubs zijn hier echt heel leuk! Veel leuke nieuwe mensen leren kennen! Veel duitsers en groningers. Het raarste was wel de eerste stapavond. Toen ik me ging voorstellen aan iedereen, schudde ik opeens de hand van een bekende! Dat was echt maf, 10.000km van huis en je komt een bekende tegen in CapeTown. Het was een jongen waar ik economielessen heb gevolgd 4 jaar geleden. Best leuk dus:d gisteren zijn we naar Mercury geweest, en dat was echt heel gezellig! Biertje voor 6 Rand (omgerekent ongeveer €0,50). Altijd goed:D Verder zijn de duitse meisjes waar me mee samenwerken heel aardig:D En via hyves heb ik nog met een meisje uit Rotterdam contact gehad die inmiddels ook is aangekomen in CapeTown. We zijn een avondje gaan stappen en dat was erg leuk! Maar wordt nog veel beter, we hebben nog lang niet alle clubs gezien hier. Maar dus je leert heel snel mensen kennen hier. Echt leuk:D Komende week komt nog een klasgenootje van ons af, Saskia! Zij gaat het ook zeker weten naar haar zin hebben!

Nou...ik zit op mn werk dus eigenlijk moet ik maar weer eens verder gaan. Maar alles gaat hier op het Afrikaanse tempo, zeeeeeeeeeer traag:D We hebben laatst 2 uur op ons eten moeten wachten toen we gingen uiteten met een groep van 30 man. Was wel apart eten trouwens, een echt Afrikaans restaurantje. Eten was heeeel vettig en je moest met je handen eten. Echt lekker was het ook niet, en ik wil ook niet weten wat voor vlees dat was!!!

Maar dusssssss, tot mn volgende weblog!
Er is nog veeel meer wat ik nu wil vertellen, maar ik wil nog niet alles verklappen natuurlijk, moet wel spannend blijven voor de thuisblijvertjes:)

Lovely regards,

Niels


Edit: Even nog een kleine mededeling. Het zwembad is terecht! We hebben het gevonden. Lag een beetje verstopt tussen alle appartementjes. Maar het is een mooi zwembad, niet te groot. Maar goed genoeg voor de zomer door te komen:D Adiooooos

  • 02 September 2008 - 10:52

    Ruud!:

    Heeeij Kerel!

    Haha ik zie dat je je goed vermaakt daar..! nja ik zal je verklappen Susteren is weer zo saai als altijd dus hier mis je niks! Ik zou zeggen werk door op ut afrikaans tempo!

    Veel plezier nog daar..

    Groetjes Ruud!

  • 02 September 2008 - 11:19

    Malissa:

    Hee Niels!

    Wat leuk, alweer een berichtje over jullie belevenissen!:D Super dat jullie al zoveel mensen hebben leren kennen, dat gaat idd lekker vlug!:)
    Ik ben wel benieuwd naar foto's hoor!!:O
    Mje geniet er van!!

    (K)

  • 02 September 2008 - 11:52

    Oom Martin:


    Dat slechte weer hadden wij besteld om het leed van gebrek aan zwembad in je eerste week wat te verzachten.

    Zo te lezen heb je de wijsheid dat je niet alleen leert op school en op je werk, maar vooral in je vrije tijd, goed in je oren geknoopt.

    Verder krijg je hartelijke groeten van oma Trautje (heb ik zondag verteld over je website), Marlou Vicky en Jean Paul.

    Take care



  • 02 September 2008 - 14:07

    Benaan:

    Lekker in verrotte benanen knijpen d-_-b

  • 02 September 2008 - 15:21

    Tholuh:

    Ey niels :D
    Vet om te zeen dasse ut zo noa dunne zin hubs. Krieg aug zin om op boetelandse stage te goan!!

    Geniet ervan!

    Groeten Thool

  • 02 September 2008 - 15:25

    Sam:

    ey ouwe rukker? Dat was vlees van een paardepiemel die ze nog over hadden. Moet toch alle restjes van de kadavers gebruiken he ;) Het is en blijft afrika.

    succes verder ouwe

    groet, sammas

  • 03 September 2008 - 00:55

    Joyce:

    Het is fijn om te horen dat je je thuis voelt daar! Uiteraard is het wel de bedoeling dat je na 5 maanden gewoon weer thuis komt! :-) dduuuhhh!

    Hoorde dat jullie weer naar de bios zijn geweest! tja... wat moet je anders daar he! ;-)

    Het wordt wel tijd dat we eens kunnen gaan skypen! Maar als ik lees dat jullie 2 uur op jullie eten hebben moeten wachten ben ik bang dat dit niet veel sneller zal gaan!

    Ga nog maar veel op stap daar! dan weet je tegen de tijd dat wij komen wat " hot or not" is! Party all the time!

    Verder weinig nieuws hier! Life goes on!

    (k) van mig veur dig


  • 03 September 2008 - 12:17

    Elly R:

    hallo niels ik ben bly dat ut jullie zo goed bevald jammer dat jullie wat snotterig zyn maar als het warmer word zal het wel weg gaan kyk uit naar foto,s vooral van de walvissen knips aub een mooie voor my gr con en elly

  • 03 September 2008 - 16:13

    Nicole:

    hey nielske:P

    wat leuk dat het je goed bevalt daaro
    wel jammer van dat weer:( hoop dat dat snel veranderd voor je:P;):)

    tot krabbels
    gr. van je collegaatje:P

  • 03 September 2008 - 16:53

    Larsjehh:

    Ey niels,

    Ik lees je weblog al vanaf het begin nog niet zo veel :p maar goed het is leuk om te weten dat je het naar je zin hebt en dat afrikaanse tempo zal zeker wel bevallen? ;D

    het gaat je goed daar merk ik.

    Greetz, Lars

  • 03 September 2008 - 18:28

    Chantal En Dave:

    Hey Niels,

    Klinkt allemaal heel goed, je ervaringen in Cape Town. We zijn blij dat het je daar goed bevalt en checken geregeld je weblog, leuk om zo op de hoogte te blijven van alles wat je daar zoal uitspookt.
    Veel succes verder!!!

    Groetjes Chantal en Dave

  • 04 September 2008 - 08:23

    Silvia En Jac:

    Hallo Niels
    eet niet te veel van dat vettig eten want als je terug komt naar Susteren kunnen we misschien met je gaan rollen.Tot de volgende keer en kijk uit.Veel plezier.Groetjes van Silvia en Jac (INKEMAM


  • 04 September 2008 - 19:04

    Jan En Gonny Mulders:

    Hallo Niels, goed om te lezen dat het goed gaat, geniet er ook maar van.je zult zien dat de tijd ook daar gaat vliegen Groeten j en G

  • 07 September 2008 - 15:11

    Svenja:

    Daaag jongens :D..

    Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat daar!! Hier is het altijd nog hetzelfde, je kent het haha..

    Mijn stage is dan nou ook begonnen haha ;)..

    Ik vind het wel super voor jullie dat jullie al zoveel mensen hebben leren kennen en dat het zo goed klikt!

    Ik hoop snel weer op een berichtje :D..

    Kusjee

  • 07 September 2008 - 18:48

    Coen:

    Hey Nilske,

    Hebt et goed naar je zin zie ik. De meide zijn daar gelukkig ook oke zie ik:D. Dat is ook belangrijk toch? Hier is alles nog altijd et zelfde alleen et feit dat de scholen weer begonnen zijn is het verschil. Heb trouwens ook un leuke studie.. Tenminste tot nu toe bevalt et me erg goed. Ook ma eens kijken of ik daar stage kan lopen volgend jaar... haha.. Alleen zijn ze daar nog niet zo van het bouwen volgens mij:P hehe nee geintje.

    Je appartementje (kamertje) ziet der goed uit... best rlx.. stoeltjes tv'tje.. mja als et goed is ben je niet zoveel op je kamer he;)

    Nja drink volgende x ook ene voor mij mee, of twee, kost toch niks:P

    Greetz Coentje

  • 07 September 2008 - 19:58

    Wim (en Henny):

    Hoi Niels,
    uit alle berichten blijkt dat het echte leven voor jou daar nog moet beginnen. Wat het eten betreft moet je even nagaan of er wellicht een frikandel-speciaal of kroket te krijgen is.
    Trouwens, hoe is het daar in Africa zonder al die vrouwen van de Posterholtlaan??
    Hou je taai kerel!! Veel succes gewenst.
    De groetjes (ook van oma en Pascal).

    Ome Wim en Henny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Niels

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 65151

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 10 Juni 2010

Afstudeerstage

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Eerste stage in Cape Town

Landen bezocht: