West Coast International Park - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu West Coast International Park - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

West Coast International Park

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 September 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zoooooooooo zit nu op mijn stageplek en heb hier internet. Dus ik wil jullie even verblijden met een nieuwe weblog van me:D Ik zet er meteen wat nieuwe foto's bij! Mn lieve zusje heeft me fotoruimte gegeven, dus ik zit gebakken.

Nou, wat heb ik nog allemaal gedaan.. Uiteraard weer lekker veel gestapt:D Vandaar ook de moeheid nu. We waren eigenlijk van plan om een auto te huren afgelopen weekend, maar werkelijk geen enkel bedrijf had nog een auto voor ons beschikbaar. Helaas pindakaas dus. We wilden namelijk naar Kaap de Goede Hoop rijden en naar Simonstown (pinguins). Maar we hebben toen dan maar heel de dag door Kaapstad geslenterd. Echt heerlijk weer was het:D Geen wolkje aan de hemel te bekennen en ongeveer 30graden. We zijn toen ook naar Company Garden geweest, heel mooi Park dat bij ons in de buurt ligt! Heel relaxd om in de pauze te vertoeven.

Gisteren hebben we van iemand anders een auto kunnen lenen en zijn we met 5 auto's en ongeveer 20 man naar West Coast International Park gereden. Dat ligt op iets meer dan 100km van Cape Town af. Dat autorijden was trouwens heel relaxd, zeker als je al lang niet meer gereden hebt:D Chris reej op de heenweg (ik had nog een zwaar hoofd van de nacht ervoor). En ik heb de terugweg genomen. Wel even wennen als je de drukke stad in komt, omdat je nu links moet rijden. Op de highway wen je er snel aan moet ik zeggen. Ook het feit dat het stuur aan de rechterkant zit, went heel erg snel. Ik voelde me wel thuis in dat autootje, het was een hele gare Golf 1. Niet veel gaarder dan mijn eigen auto in Nederland (denk dat de meeste mensen hem wel kennen). Toen we hem 's morgens wilden starten duurde dit ongeveer een kwartier en hebben we heel wat af gerend om hem aan de praat te krijgen (er zijn foto's van). Maar eenmaal warm gelopen, liep hij als een zonnetje:d Iets wat mij bekend voor komt:D De auto heeft wel een paar krassen en scheve banden erbij nou, want dat terrein waar we over reden was voor een jeep nog amper te doen:P Hahaha, maar het was maar ene huurauto'tje :)

Maargoed, we zijn er veilig aangekomen en er zouden heel veel dieren in dit park moeten zitten, maar we hebben er niet veel gezien. Alleen rare eenden, gore kevers en wat struisvogels (die ik als een schnitzel nog heb gegeten later die dag, in een restaurant). Maar het mooiste waren de walvissen! We hebben ze vanaf de kust gezien, dus ze zijn niet echt dichtbij, maar ver af. Maar echt heel mooi om die megabeesten boven het water uit te zien springen! We hebben zo heel de dag door het park gecruised en op een aantal plaatsen gestopt om foto's te nemen.
Verder was het nog de bedoeling om er met zijn allen te gaan braaien, maar vanwege de harde wind ging dat niet echt lukken (een paar die-hards zijn toch gebleven), maar wij zij dus gaan uiteten waar ik een stuk struisvogel gegeten heb. Goed te bikken.

Verder willen we komend weekend wel een auto zien te fixe en alsnog naar Simonstown, Cape Point en Hermanus (walvissen) rijden! Mocht het weer slecht zijn, dan gaan we gewoon rondcruisen:D

Mijn camera was opeens leeg op de helft van de dag, en slimme Niels had zijn reserve accu vergeten. Dus ik heb niet alle foto's, daarom zet ik er ook een paar op die Katja heeft gemaakt.

Degene die skype hebben kunnen mij toevoegen: niels.franken Als ik online ben, ben ik gewoon bereikbaar en mogen jullie bellen:D

Tot zover mijn weblog! En tot de volgende keer my friends:D

  • 08 September 2008 - 13:48

    Chrizzle:

    Die foto's krijgt inderdaad niemand te zien :P

  • 08 September 2008 - 14:24

    Rsjel:

    Ig denk dat ig dit neet hoof te zegge: Maar EEECH vette fotos!! Wat un top lens! 70-200mm num ig aan? EEEG sjiek!

    Sjiek sjiek!
    HF!!
    x

  • 08 September 2008 - 14:33

    Chrizzle:

    Oh ja, voordat ik het vergeet!!!

    BENAAN!!!

  • 08 September 2008 - 15:06

    Ashley:

    Woeeeeewww eg super!!!!
    Wou dat ich doa auch zoot (A) missjien een idee veur mien studie, haha....
    Ich begin zoaterdich biej Bart Smit, ben benuujd!
    Amuseer dich nog he ;)

    Groetjes en Dikke kus

    p.s. dat blonje meadje mosse dich haute ;) :P hahahahahahaha.....

  • 08 September 2008 - 16:55

    Sas:

    Sow, wat veel foto's zeg. Leuk!!! Ik zou zeggen, tot snel

  • 08 September 2008 - 16:58

    Joyce:

    Nielsie!!

    Het was het geld wel waard he, voor die extra fotoruimte!! ;-) Super!

    Leuk om je ff te zien, weliswaar op foto! Maar dat mag de pret niet drukken uiteraard. Je hebt al leuke chickies gevonden zie ik, hihi!

    Zit er ook een leuke vent voor mij bij??

    Chantalle en Ralf zijn nu in Amerika!! Ben benieuwd naar hun fotows. Ze hebben al vette dingen gedaan, helikopter vlucht boven de Grand Canyon en uiteraard gaan ze gokken in Las Vegas!

    Verder gaat alles hier zijn gangetje! Iedereen vraagt naar je! Erg leuk.
    Nog 2,5 maand en dan...feestje.. Las bij Chris dat we in november naar the BangBang Club gaan!! haha. Tegen die tijd zijn jullie toch wel VIP, he!

    Kus

  • 08 September 2008 - 22:50

    Oma Trautje:

    Dag Niels,

    Hoe gaat het met je in dat verre Zuid-Afrika. Lukt het al op je stageplaats en heb je ook wat tijd om wat te zien van de streek.
    Ik krijg een uitdraai van wat je op de computer hebt geschreven en daar ga ik dan eens uitgebreid voor zitten en lezen want ik begrijp dat jij al veel geschreven hebt en er ook al veel leuke reacties naar je toe zijn gestuurd.

    Veel liefs en kijk goed uit.

    Oma Trautje

  • 08 September 2008 - 22:53

    Oom Martin:

    Ik hoorde van kennissen die in Kaapstad zijn geweest dat je ook eens moet gaan kijken in de buurt van het plaatsje "Parel". Daar moet een van de mooiste uitzichtspunten van de regio zijn. Maar misschien is wel een van de prachtige foto's daar genomen.
    Groetjes uit Heerlerheide

  • 09 September 2008 - 17:49

    Dees:

    Aloha Niels,

    Zeker nice pics! En zo te zien gaat het je wel lekker daar! Volgende week ga ik met 'tante Jeanny oet Zöstere' en je paps op zoek naar een paar goede logeeradressen en leuke hotspots. Maar als jij nog een adresje (lees: een vette villa..) weet om te slapen, laat het dan ff weten.
    Gruuschen uit Nijmegen (en ook van Mia en Jo)

    Liefs, Dees


  • 10 September 2008 - 04:45

    Jean En Truus:

    Hoi Niels, wat een mooie dingen heb je al gezien en niet alleen dingen maar ook mensen, vooral mooooooie meisjes. Ik neem aan dat de meisjes echt zijn en de gekleurde bloemen niet echt.Maak sjpas en geneet.

  • 11 September 2008 - 19:33

    Leonie En Theo:

    Hoi Niels,heb net met jouw moeder gebeld en hoor dat je al in het verre afrika zit en inmiddels ben ik erachter gekomen dat je al veel bloemetjes buiten hebt gezet. Nou geniet er maar van en werken kun je later nog genoeg!? Veel plezier en zal zeker regelmatig op je site kijken. Groeten uit margraten.

  • 14 September 2008 - 18:08

    Òma Trautje:

    Hallo Niels,
    We hebben net in de internet corner van Heereveld de foto's bekeken.
    Wat zijn het mooie foto's. We hebben een prima indruk van je belevenissen.
    Oma

  • 17 September 2008 - 09:08

    Linda,,:

    NIELS(H)

    deh,,tiedje nix vn miCh loate heure,,ma d0a bun ig weer(A)jah doe dachs vn miCh aaf te zeen eh,maar blief dich lestigvalle:P ahah

    Ig ving et echt super foto0ws,,super leuk om te zeen wie et d0a is enzo. Aan de foto's vilt auch te zeen det ger ug neet vervealt,geweldig!

    njaa bie deze den weer een berichtjee vn miCh;) haha.
    Doot de groetjes aan Chris en tot weer bie et volgende bericht:P

    XX Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Niels

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 65142

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 10 Juni 2010

Afstudeerstage

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Eerste stage in Cape Town

Landen bezocht: