Walvissen en pinguins - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Walvissen en pinguins - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Walvissen en pinguins

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

17 September 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Aloha allemaal!!!

Ben ik weer. Als jullie gek worden van mn weblogs kunnen jullie je afmelden voor de mailinglist. Daar krijg ik geen bericht van van, dus schaam je niet:) Voor alle andere.....bedankt voor het lezen van mn verhaaltjes en laat aub berichtjes achter!! Altijd leuk om te lezen hoe mensen aan me denken daar in Nederland, en het stimuleert me uiteraard weer om een leuke nieuwe weblog te typen.

Ik hoorde van Chris net dat mn ma bezorgd was over me...nou mam, nergens voor nodig hoor! Chris past goed op me. En jullie mogen ook altijd bellen (behalve in de late avonduren, dan sta ik waarschijnlijk ik de kroeg).

Maar even to tha point! Het was me het weekje wel weer zeg! Ons hek voor het appartementencomplex was defect, dus we waren een beetje opgesloten. Alleen via het auto-hek konden we ontsnappen, MAAR daar hadden we geen kastje van. Beetje gezeiks dus allemaal, maar het is helemaal goedgekomen ( we hebben een dude wakker moeten bellen midden in de nacht, om ons binnen te laten:P)

Verder hebben we een weekend lang een auto gehad, een bijna nieuwe Atos (nog geen 3000km op de teler). Erg cooooool, want de meeste huurauto's onder de studenten zijn oude gare golfjes die moeite hebben met starten (zie mijn vorige weblog). Vrijdagavond zijn we naar Camp's Bay geweest. Wat een supermooie wijk is dit! Heel mooi uitzicht op de oceaan en alles. Hier zin we gestopt bij een cocktailbar en hebben een heerlijke cocktail naar binnen gewerkt. Die overigens goed aansloeg:)

De dag erna naar de walvissen. Chris nam de rit naar Hermanus voor zijn rekening en zijn orientatievermogen was nog een beetje aangetast van de avond ervoor, en vond het dus nodig om een Audi A4 te rammen die geparkeerd stond langs de weg. Gelukkig had hij wel nog het gezonde verstand om lekker door te rijden. Onze auto had trouwens bijna geen schade, alleen wat krasjes op de bumper enzo. No big deal. Maar Hermanus was prachtiiiig! We hebben er eerst lekker gegeten onder het genot van wat een stel negers die muziek maakten. En daarna een boottocht van 2 uur genomen om kennis te maken met walvissen. Wat een ruige dieren! Supergroot! Heb een hele hoop foto's geschoten, zodat jullie ook kunnen meegenieten.

De dag erna, zondags, zijn we naar Boulder's Bay geweest in Simonstown. Daar zitten pinguins!!! Wat een grappige stinkdiertjes:) Heel lief en schattig, maar ze stinken, en ze kunnen gemeen bijten, maar dat is niet gebeurd gelukkig:D Overigens was dit erg klein! Na een uurtje heb je het wel gezien! We zijn daarna nog lekker doorgereden en kwamen langs Cape Point (Kaap de Goede Hoop). Vanwege het bewolkte weer zijn we hier niet ingereden, we willen dit nog een keer over doen als het weer beter is, je hebt hier prachtige uitzichten.

Maandag moest de auto terug, maar we hadden hem nog tot 16.00. We hebben dus een dagje vrij genomen van ons werk en hebben nog lekker getourd:D Daarna auto afgetrapt, volgetankt en teruggebracht:D

Deze week wordt ook weer een drukke week. We hebben 5 dagen al volgepland om naar bepaalde clubs te gaan. De enige vrije avonden zijn de dinsdag (is dus gisteren geweest) en komende zondag. Pfffff, gaat weer wat worden:D Gisteren nog even naar Canal Walk geweest voor nette schoenen te kopen. Bij sommige clubs geld een strenge dresscode...no sneakers allowed!
!!MAAR op verzoek van Jenno moet ik me hier even corrigeren, want ik trek het niet meer. Dus ik houd een extra rustdagje aan. Al dat drinken feesten en weinig slapen i.c.m. stage breekt je toch wel. Maar Jenno kan lekker uitslapen en mag niet drinken (bob)!!

Foto's komen denk ik later op de dag! Het internet is hier zeer onstabiel en ik ben nog allerlei updates voor mijn laptop aan het downloaden, omdat mijn laptop vorige week gecrasht was. De systeembeheerder heeft hem weer aan de praat kunnen krijgen, maar hij is wel weer volledig opnieuw geinstalleerd nou. Maar goed, houd het dus even in de gaten!!

OH EN! Ik heb veel leuke reacties op mijn foto's gekregen:D Iedereen bedankt hiervoor! Ik zal de komende maanden nog beter mijn best om mooie foto's te maken en hier op de site te zetten. Maar zoals ik al zei, ik kan niet alles erop zetten. Dus mocht je interesse in alle foto's hebben...kom dan in februari even langs, dan ben ik weer thuis in nederland en laat ik je alles zien!

En Chris had bijna met een negerin gezoend! Hahaha, zij wilde wel, ma Chris niet. Better luck next time;)


Dit was het weer! Grtzzzz vanuit Capetown!

  • 17 September 2008 - 10:59

    Zandi:

    haha pinguins zeen vet! :D
    ig hub dr eine hie thoes rondlaupe :P

    anyway, waal vet om te laeze en gelukkig is t nog allemoal good doa!
    vr spraeke os!

    latrrrrr

  • 17 September 2008 - 11:18

    Ruud:

    Haha, pinguins zeen aug vet :P hub aug mer unne besteld op E-bay..

    nja waal tof doa..veul plezeer nog!

    Latex!

  • 17 September 2008 - 14:18

    Chrizzle:

    Yeah ... Ik zag een vlieg op die A4 zitten. Dat beviel me niet. Vandaar...

  • 17 September 2008 - 14:37

    Lieke:

    Hey Niels!

    Zo te lezen amuseer je je prima daar! Foto's zien er ook erg goed uit! Ben benieuwd naar je nieuwe foto's..
    Wel leuk dat je daar gewoon andere auto's kan rammen zonder problemen:)

    Ik kijk weer uit naar je volgende avontuur!

    xxx Lieke

  • 17 September 2008 - 15:04

    Roger:

    woar ut zo erg gesteld mit de laptop ?

    hopelijk is ut noe waal goowd gefixed ..

    Hubse ouch un filmpje van ut aaftrappe van det hyandai geval ?

    Spreakuh os ,
    Laturrr

  • 17 September 2008 - 15:07

    Marcel:

    Hej nils,
    ik zie dat je het daar erg ruig hebt in cape town! ik zou zegge geniet ervan:P

    groetjes uit limburg, Marcel

  • 17 September 2008 - 16:26

    Saskia:

    Ich wil foto's zeen!!!

  • 17 September 2008 - 23:08

    Sven:

    Aaa toppie..

    mooi om te horen.!!

    hoe is het met de moedervlekken..? :) gone.?

    als je de kaart erbij pakt zitten we op een gelijke hoogte.. alleen hier 17 graden bewolkt. nog geen zon gezien hoe is het daar..?

    succes..hoe zijn de chicas in de barren.?

    ciao

  • 18 September 2008 - 10:27

    Kim:

    Hey Niels!!

    Zo te horen vermaak je je prima!
    Gelukkig!
    Wat een spannende avonturen allemaal :p
    Leuk foto's trouwens!!
    Veel plezier daar en geniet er maar van!!
    Ik hou je in de gaten!

    Ps. Volgens mij mist Martijn je toch een beetje :P :p

    Groetjes Kim

  • 18 September 2008 - 16:54

    Jonne:

    Heej niels,,
    Je hebt talent om te schrijven, haha. Leuk om te lezen! Die ongelukjes met auto's ook in het buitenland.. had ik ook last van ;).

    groetjesss

  • 18 September 2008 - 18:33

    Dian:

    echt super mooie foto's!!!

  • 18 September 2008 - 19:29

    Mam, Pap En Joyce:

    Niels en Chris,

    Het is een genot om naar jullie foto's te kijken. Jullie genieten...dat is voor ons als thuisblijvers ook een geruststelling!

    We zien dat je al een "Laika" hebt gevonden! Enig!

    Jullie hebben al veel ondernomen! Kortom, een goeie keuze om naar Kaapstad te gaan.

    Denk eraan dat als we in November op "bezoek" komen dat jullie wel uitgerust zijn he! Niet dat jullie op apengapen liggen na julie zoveelste stapavondje!

    We verheugen ons weer op de nieuwe weblog....

    Groetjes van ons!!


  • 18 September 2008 - 19:59

    Elly En Con:

    Mooie fotos niels en ook de meisjes hum hum zal morgen nog eens skypen en kyken of webcam werkt oke?? de groetjes van ons en oma ook

  • 20 September 2008 - 16:53

    Raggul!:

    Nielzerr!!

    Volgens mig vlug de tied om doa he!! Pff, Doe zits doa lekker werm! Hie is t mer bagger!! & Nog altied t zelfde!!

    Toppie foto's ( maar dat hoof ig dr denk ig neet bie te zette ;))

    Goan vlgende weak zondig noa Photokina! die beurs in Keulen wo ig dig euver vertelde!!Ben ig us benuujt want missjien koup ig mig doa waal un lens!! ;) iig dea liek op 24-105mm L .. Wrom neet die? Omdat die oet t assortiment van Canon geit:O! Dus un verouderde;) Houp dat photokina mig get sjoons brunk:)

    Als dr vette gratis shizzle te kriege is num ig dig get kroam mit! Genog kwatsj!

    HF!
    x

  • 20 September 2008 - 17:17

    Roy:

    Hey Niels!

    Heb ff je fotos gechecked, eg super vet die walvissen en zo. Je was er egt dicht bij toch? Helaas als wij komen zijn ze er niet meer toch? Maar ik had al via insite information te horen gekregen dat jullie zich wel goed vermaken aldaar ! Nou Heel veel plezier en tot snel!!

    Greetz Roy

  • 21 September 2008 - 17:31

    Ruth Kips:

    Hey Niels, wat n leuke blog heb jij zeg! Het ziet er daar geweldig uit in Zuid-Afrika!! Je zusje is net op bezoek geweest hier in Cali. Ze doet je de groetjes! :-)

    Veel plezier nog!

  • 21 September 2008 - 17:56

    Ruth:

    Haay Niels!
    Leuk om dien avontuurtjes doa te leaze!
    Zo te leaze vermaakse dig good doa..bin eg jaloers op dig :P
    Echt supermooie foto's oug.
    Nja nog heel veul plezeer nog!En ig leas de res van dien anvonture wal weer;)
    xxx Ruth

  • 23 September 2008 - 09:17

    Pat:

    Shit gast,

    zo te zien heb jij tenminste nog paar goede shots kunnen nemen van die walvisjes..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Niels

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 65138

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 10 Juni 2010

Afstudeerstage

24 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Eerste stage in Cape Town

Landen bezocht: