Tablemountain & lots moreeeee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Tablemountain & lots moreeeee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Tablemountain & lots moreeeee

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 September 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Alrightyyyy,

Hier ben ik weer, op verzoek! Ik hoop dat ik genoeg inspiratie heb om er weer een leuk verhaal van te maken (zoals jullie natuurlijk gewend zijn van me). Nou, wat heb ik te melden....

Ik ben met Chris, Geert en Tom de Tafelberg opgegaan! Wauw! Wat was dat cool zeg:D Wel erg vermoeiend voor mij. Mijn conditie is nog slechter dan ik had gedacht. Had toch wel ff een paar pauzes nodig om naar boven te komen. Maar het was zeer mooi. Er zijn ongeveer 300 routes die je kan nemen om naar boven te komen. Maar hebben gewoon eentje uitgekozen. Zeer mooi! Wel niet geheel ongevaarlijk. het gaat vaak echt steil omlaag en de stenen waar je over loopt kunnen loszitten. Er is dan ook 2 weken geleden iemand vanaf gedonderd...zonder goed einde. Uiteraard weer mooie foto's geschoten:D

Gisteren nog met Sylvana naar de bios geweest in canal Walk, daar was wat aan de hand. We hoorden publiek juichen. Ik dacht eerst dat het voor mij was....maar niets was inder waar. Er bleek een talentenshow in volle gang te zijn daar. Capetown's Got Talent. Bij ons is dat zoiets als de X-factor ofzo. We hebben 1 optreden gezien...vreselijk. We wilden nog best langer blijven, maar we waren erg laat voor de film en we moesten ook nog een Subway-broodje naar binnen werken. Film was overigens cool:P

EN....we zijn naar The Hemisphere geweest. Schijnt de duurste club van Capetown te zijn met strenge dresscode (ik kon dus mijn gloednieuwe sjieke opa schoenen eindelijk aan!). De entree was belachelijk duur!!! R60....dat is net iets meer dan 5 euro. Rib uit mijn lijf. Drinken kost ook geen drol. Wat het mooie was....dat die club gelegen ligt in de 31 verdieping van het ABSA-gebouw. Dat is een grote bank. Heeel mooi uitzicht dus, terwijl je geniet van de coole mensen en leuke muziek! Ook als je ging pinkelen, had je al-plassend uitzicht over Capetown @ night. Bij het handenwassen werd je mooi bediend. Iemand opende de kraan voor je, en er werd netjes een nieuwe schoene handdoek voor iedereen neergelegd.
Ook zijn we nog bij Chrome geweest (later bleek dat het een crimineel tentje te zijn en dat we er beter niet meer moeten komen), en daar was voor 12uur de shotjes tequila en vodka voor 1Rand....dat is nog geen 10eurocent:P Hahaha, belachelijk toch. Maar ik ben gewoon bij hetbier gebleven.

Afgelopen woensdag was het Nationale Braaidag (Heritage Day), we waren bij 3 mensen uitgenodigd. We zijn naar Matze geweest, omdat daar de chics heengingen:P Veel lekkers gegeten en 's avonds lekker uitgebuikt @ backpackers. Waar overigens een firedancers was. Die kerel zuigde echt:P Sehr schlecht, zoals de duitsers het zeggen. Hij zwaaide alleen maar was rond met een vlammetje aan een ketting. Oncool. Chrisje moest ook nog meedoen aan een zeeeeer gevaarlijke act! Dat heeft ie overigens niet overleeft. Goodbye pannekoek!

Denk dat ik het hier maar bij ga laten....Bijna weekend! Weet nog niet wat er het weekend gaat gebeuren. Maybe Robbeneiland. We zien wel wat het wordt!

DUDES! Bedankt voor het lezen weer! Laat een berichtje achter, altijd leuk om te lezen:) Doe geen gekke dingen enzo, sjteak oet mit euverkieke (Martini)!

• 26 September 2008 - 13:53

Chrizzle:

Eerste Post!

Voor de mensen thuis. Chrisje heeft het wel overleefd, maar de vuurdanser niet!
    BENAAN!

• 26 September 2008 - 14:14

Roger:

-- weggejorist --

• 26 September 2008 - 14:17

Roger:

Heyz Niels

CapeTown got talent ?
    - zoekt ondertussen op youtube -

Kan nikx geweest zijn , veel plezier nog daar !

Groetjes Roger

• 26 September 2008 - 15:39

Sas:

Tjee, wat heb jij mooie foto's zeg, ik ben jaloers.

• 26 September 2008 - 16:43

Chantalle:

Hee Nielsje,

wat lees ik nu? Chics en opa schoenen??!! hihi

Groetjes Chantalle

• 27 September 2008 - 07:26

Pap En Mam!:

Hoi Niels,
    Je hebt weer een goed verhaal geschreven; leuk om te lezen. Jullie maken wat mee!
    Aan de foto's te zien, was het ook niet geheel ongevaarlijk om de Tafelberg te beklimmen. Mam hoopt dan ook, dat je niet op je "opa-schoenen" de berg bent opgelopen???HIHiHi!!!!!
    Jullie hadden een "splendid view"!!
    Rust maar goed uit in het weekend, zodat je maandag weer voor de volle 30% aan de slag kunt op je stage-plaats.
    Groetjes,
    Pa en Ma!

• 27 September 2008 - 08:51

Joyce:

Je weblog word bijna saai!! Stappen, bios, Subway.... ;-) hahaha!

• 27 September 2008 - 18:27

MARTINI HIE:

Enne,

hahaha ich steak altied mit euverkieke. behalve richting et kanon bliekbaar :P. volgende week of week daarna is ie klaar,,, eindelijk!.
    Zo te zien is stage in et buitenland toc echt relax. allein mer zoepe en birdwatching :p.

Ich spreak dich natuurlijk weer op msn.
    Dink neet draan, dink neet drom!

Die afrikanen hubbe toch allemoal SOA en ABS en wie heit det allemoal hahah

Gr Martini

• 28 September 2008 - 12:54

Molle Bolle:

Huuj Niels,

Waat een sjoon foto's hubse drop stoan, heel fascinerend! Ig wil aug mit dig komme feesten doa, want hiej is ut mer saai zo zonger dig! Maar waal good om te weite datse ut prima noa de zin hubs doa en datse dr nog mit volle teugen van moogs genieten. Lekker goojekaup aug doa haha. Veulse dig une hele pief vergeleken mit hiej. Veur 5 euro kumse de Mondial nog neet binne haha.

Dezer daag goan ig Skype installeren zodat ver ens kinne bellen.

Wunsj dig verder gooj feesdaagdoa en tot weer ens get is.

Greetings and goodbye!

--Jeroen--

• 28 September 2008 - 13:29

Renz:

Ha Niels,

veer zeen inmiddels alweer "oetgerös" van ós Amerika-avontuur en dien zus is inmiddels weer begonne bie Bartje (koupzónjig) ...
    dus .. höb ich effe tied om diene site te bekieke. Zoa te zeen (sjon fotos trouwens!!) en leze amuseers se dich ontzettend good. Veul plezeer en wirk neet te hel.... (ha, ha)

Groete van Ralf

• 29 September 2008 - 09:43

Linda,,:

hallow,,
    weer een berichtje vn migge(A) ving altied zo leuk om dien berichtjes te leaze en de foto0ws te bekieke,,egt hendig mooi.`Dus ig zoe zigge,blief der veural mit doorgaan. Tenminste es det luk n0a die zwoare weekende vn dich;)(B) en ig trek mien oordeil euver afrika inne:P haha, tis der egt supers es ig det vn dich allem0al zo heur(H)

maja,,amuseer dich ma good;) groetjes aan ederein!

Xx Linda,,

PS:(hunk et t-shirt nog?(A)):P

• 29 September 2008 - 09:50

Rsjel:

coole foto's :)
    Ruig ruig ruig!!

• 29 September 2008 - 14:51

Elly R:

niels de fotos zyn weer prachtig ook de groepsfotos aardig? gr con en elly

• 29 September 2008 - 17:30

Dave En Chantal:

Hey Niels,

Echt leuk, die verhaaltjes van jou. Checken geregeld of je wat geschreven hebt. Zo te zien verloopt alles nog naar wens, dus enjoy!!

Groetjes Dave en Chantal

• 02 Oktober 2008 - 17:33

Jack:

He Niels

Neem je mee een playstation 3 mee wel met korting he ? Veel plezier daar het ga je goed .

gr J@ck collega pap

• 06 Oktober 2008 - 14:48

Sam:

Ey ouwe,

even je verhalen bijgelezen.

Ik zie dat je bijster veel nuttig werk verzet in het zandbakkencontinent. :-)
    En met die bedragen loop je ook nog eens levercirose op aan alle alcohol hehe!

Succes man!

• 08 Oktober 2008 - 20:50

Pap En Mam:

Hoi Niels!!

Hoe is het met de studie? Neem ook maar op tijd wat rust! De "boog" kan niet de hele dag gespannen blijven!
    Uiteraard wachten wij in spanning af, wat jou nieuw verhaal gaat opleveren op deze weblog.
    Tot Skippy of tot ringeling.
    Je adviseurs!!!