Vogels, Bioscoop, Braai & Drank.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu Vogels, Bioscoop, Braai & Drank.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Niels Franken - WaarBenJij.nu

Vogels, Bioscoop, Braai & Drank....

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

09 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Weer een berichtje uit Capetown.. De stad met de op 1 na hoogste aantal moorden per 100.000 inwoners ter wereld!! Maar goed, ik leef nog:)

Nou...hier gaan we. We zijn met Thom en geert naar Simonstown geweest,was de 2e keer voor Chris en mij. Maar het was het waard! Het weer was veeeel beter dan vorige keer, dus had weer wat mooie foto's kunnen schieten daar. Daarna gaan chillen in Campsbay aan de cocktail bar en genoten van de sunset aan het strand:)

We hadden kaartjes voor Robbeneiland afgelopen zondag, maar omdat het de zaterdag ervoor hard gewaaid had werd de boottocht geannuleerd. Dus komende zondag gaan we het weer proberen. Wordt waarschijnlijk wel met een kater, want zaterdags ben ik JAAAAARRRRIGGGGG!!!!!!!! En dat moet natuurlijk goed gevierd worden:) Maar goed, het was die dag erg warm (tegen de 30 graden aan:D) en we zijn dus maar in Waterfront gebleven, op de pier ligge chille en genoten van langskomende stoombootjes. En 's avonds in Victoria Wharf ff een bioscoopje gepikt: Jerusalema. Hele goede en indrukwekkende Zuid-Afrikaanse film die zich afspeeld in Jo-Burg en gaat over 2 broers afkomstig uit een township, opkomen voor arme mensen die met hun huurbazen in de knoei zitten. Mensen worden op straat afgeslacht...best heftig maar het is wel keiharde werkelijkheid. Pretty impressive.. Het contrast tussen arm en rijk is zowieso heel erg groot hier. Overal waar je ook loopt op straat, wordt je geconfronteerd met bedelende mensen die niets hebben of arme mensen die je wat proberen te verkopen. Best erg om dat te zien, maar je kan er beter niets aan doen. Geld gaat vaak naar de verkeerde doeleinden...En ze onthouden je, volgende keer dat ze je zien komen ze gelijk weer.

De dag ervoor zijn we met Thom (The Hoff), Geert (Pannekoek), Chrizzle (Benaan) en Saskia naar Houtbaay gereden. Daar zijn we naar een vogelpark geweest (echt wat voor jou Joyce ;)). Was best een groot park en heel cool, want je liep gewoon door de gigantische vogelkooien, de vogels kon je gewoon aaien inprincipe. Ook roofvogels enzo. Niet dat je dat zou willen doen, want de meeste zijn aan het broeden en zijn dus leipe moeders met een scherp snaveltje en dikke klauwen. Maargoed, ze hadden niet alleen leipe vogels daar, maar ook walibi's, schildpadden, cavia's en coole apen. De doodshoofdaapjes zijn trouwens niet zo brutaal als in nederland. Hier stelen ze je zakken niet leeg!!
Oh, Ome Jo, struisvogelrijden gaat goed ;)

Ook weer goed weze stappen natuurlijk!!! We hebben een zeer coole avond met de boys gehad in Hemisphere!! Toen we thuis kwamen, leek voor Chris de zwaartekracht opeens vanaf de muur te komen:P Ook wilde hij zijn vingers tussen het lichtknopje duwen, hahaha da gaa nie!!!. ZATLAP!!En zoals gewoonlijk de maandelijkse routine bij Mercury was ook goed te doen. Lekker rocken en drum 'n bassen!! Ook een leuke Braai-avond bij Klaus thuis en daarna door naar Longstreet, Zula. Waar we tot sluiting zijn gebleven, dat is heel knap voor Zula:p Zo dronken waren we dus....euhhhhh ik bedoel zo gezellig was het dus:D

Als alles goed gaat krijgen we ook eindelijk internet in ons appartement deze week!! Tot nu toe kunnen we goed en gratis internetten op ons werk, maar het gaat zeer sloom hier. Maar de post gaat nog slomer, ik heb mn eerste kaartje vanuit Nederland gekregen:D Had 10 dagen geduurt....

Ik weet dat ik nog veeeel meer kan vertellen, maar op dit moment komt er niet veel meer uit. Straks leker braaien! Ik weet wel dat het komend weekend weer tegen de 30 graden gaat worden. En in Nederland?????? Groetjes aan iedereen die dit leest en aan me denkt en reactie achterlaat!!!
Bij mn volgende weblog ben ik weer een jaartje verstandiger, wijzer en vooral ouder!!!!!!!!

Tot dan, adios

• 09 Oktober 2008 - 14:06

Rsjel:

Ig woor mit net aant verveale.. en mit krieg ig mailtje van die blog!! Coool =D

't kent dat ig get hub gemis.. maar wat is braaien:P? Of sjtel ig noe un hele domme vroag! :p?

Hie in nederland is t.. op t moment zonning.. maar rondj de 15/16 graden mit af en toe reage en af en toe zon:P.. neet veul soeps dus!

Bienoa joarigggg!! coooll =D

Robbeneiland liek mig waal eg sjiek! Ig wach op de foto's :)

Hf nog! xx rsjelll

• 09 Oktober 2008 - 14:21

Niels:

Braaien is een afrikaans woord. Is hetzelfde als barbequen:D Is hie allein get populairder den in Nederland! Hehe :D

• 09 Oktober 2008 - 14:47

Chrizzle:

Ik was niet zat ... lichtelijk aangeschoten dunkt mij iets meer!
    BTW ... jij was ook niet meer helemaal helder :P
    Benaan!

• 09 Oktober 2008 - 14:56

Karlijn:

Nielsjee, leuke blog weer & veural leuke foto's! xx Karlijn

• 09 Oktober 2008 - 15:58

Chantalle:

Nielsjuh!!!

je zus geeft altijd iets aan arme bedelende mensen/zwervers, neem er een voorbeeld aan!

Je hebt weer leuke foto's, en dat met die ini-mini lensje van je!! haha, nog ff volhouden en dan heb je weer de volledige beschikking over je paparazzi lens!

Maarre, je hebt toch geen beginnend drankprobleem of zo he?!

Het begint toch op te schieten met de internetverbinding in jullie huisje!

Enne..hoe is de sub daar?

Groetjes Tallie!!
    Xx

• 09 Oktober 2008 - 16:15

Saskia:

Leuke details van die film, mensen worden hier op straat afgeslacht. Ik ga zondag een townshiptour maken. En bedankt ;)

• 09 Oktober 2008 - 17:14

Joyce:

Ha moviestar!! Vette foto van je (zwart/wit)

Pap wilt heel graag naar die enge vogels gaan kijken! Ik blijf dan wel lekker (alleen) in het appartement! Dan ga ik vanaf het dakterras een duik nemen in ons eigen zwembad ;-) En dan heerlijk zonnen op het andere terras! Is toch veel leuker!

Ik heb al een afspraak voor jullie gemaakt! 1 februari kunnen jullie al terrecht bij de AA .... hahahaha!

Zaterdag is het party party!! Ik zal er 1 op je drinken! Proost of te wel in het Zuid-Afrikaans: "gesondheid" (beetje raar, zeggen wij als er iemand niest!)

Have fun in the sun... Geniet van die 30 graden daar!! Wij hebben trouwens ook niet te klagen! Hier is het gemiddeld 21 graden! Wat wil je nog meer (met de verwarming aan en binnenshuis, uiteraard)

alvast 3 dikke verjaardagszoenen! En tot over een paar weekjes!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 09 Oktober 2008 - 18:46

Malissa, :

Nielssss!!!!
    Wat leuk om weer een verhaaltje te lezen!! Zo te merken hebben jullie het wel goed naar jullie zin daar zo ver weg he?! :) Vind het altijd leuk om verhaaltjes van jullie te lezen,so keep on going;)
    Ik mis jullie wel.. :( :$
    Het wordt tijd dat jullie weer terugkomen naar Nederland zodat we weer onzin kunnen uithalen en naar Movieworld etc!! Nee grapje,, geniet er nog maar lekker van daar!!! :)
    Ik ga vrijdag met Simone en mss Svenja naar 90s.. We zullen een goeie op je drinken oke!? Alvast voor je verjaardag!! ;)
    Veel plzr nog,, en rustig aan met die drank daar zo he ;)

(K)xx

• 10 Oktober 2008 - 07:48

Elly:

hallo niels , wat een mooie fotos van van het park en om geving maar die andere zyn nog leuker het gaat jullie er goed en wy maar denken of ut gaat ja ja nog een hele leuke verjaardag zaterdag de gr ook van con

• 10 Oktober 2008 - 07:57

Linda En Jo:

hey niels,

heb jij weer leuke foto's gemaakt.,
    jullie moeten wel een beetje rustig aan doen met de alcohol!!!!! anders worden de beelden 1 st daags wazig hahahah

jullie hebben in ieder geval plezier.daar gaat het om
    groetjes aan mijn broertje

doeidoei linda en jo

• 10 Oktober 2008 - 11:40

Lindaa,,:

Ha Nielson!!!

Ig mot zigge,,doe bus erg goed in verhoale schrieve. egt leuk om die altied te kinne leaze es ger weer es get spanennds hub ged0an:P

njaa,,tot de bie et volgende verheulke,,;)

XxX

• 10 Oktober 2008 - 17:07

Kim:

Heey Nielsssjeee!!!

Weer leuke foto's!!
    En leuke verhaaltjes allemaal.
    Weer wat ervaringen rijker :)

Ik wilde je alvast proficiat wensen met je verjaardag!!

Maak er een bijzondere dag van, want dit zal toch wel zeer zeker een van de apartste verjaardagen worden!!

Geniet er van!!

Groetjes Kim

Ps. Ik hou je in de gaten ;)

• 11 Oktober 2008 - 10:18

Nicole:

hey nielsjuh

alles goed!!!:P leuke mooie foto's moet ik toegeven :P

greetz nicole

• 11 Oktober 2008 - 11:54

Dees:

Hé aloha Niels,

Een dikke proficiat en dat je nog maar vele jaren op deze aardkloot mag rondhobbelen. In november doen we je verjaardag nog eens dik over. Vanuit Nijmegen: Cheers en een vette verjaardagszoen, ciao ciao Dees & Edwin

• 11 Oktober 2008 - 12:29

Marlou En Martin:

Hi Niels,
    Proficiat met je verjaardag.
    Alle goede wensen voor de toekomst.
    Tante Marlou en oom Martin

• 11 Oktober 2008 - 16:39

Wim En Henny:

Hoi Niels, proficiat met je verjaardag; we wensen je nog vele en gezonde jaren erbij; na alle belevenissen tijdens je verblijf aldaar kun je na terugkomst er wellicht een boek over schrijven. Veel groetjes. Wim en Henny.

• 11 Oktober 2008 - 19:51

Tallie En Renzel:

Heej Niels,

gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er nog een leuke avond van in Kaapstad. Doe lekker gek, gooi je haar los en ga helemaal uit je dak!

Dikke verjaardskus van

Chantalle en Ralf
    Xx

• 12 Oktober 2008 - 07:40

Oma Trautje (opnieuw:

Dag Niels,
    Nogmaals hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Gisteren heeft het bericht je blijkbaar niet bereikt (zo zagen we gisteravond met pap en mam). Als je nog niet weet wat je worden wil, is er altijd de mogelijkheid fotograaf te worden.
    Nog veel plezier.
    Oma Trautje

• 12 Oktober 2008 - 08:54

Jean En Truus:

Niels, wel een dagje te laat maar toch vanuit Susteren proficiat met je verjaardag. Zo te lezen wat je allemaal meemaakt zal ook je verjaardag wel te gek zijn geweest. Hou je goed... Jean en Truus de buurtjes

• 21 Oktober 2008 - 17:39

Jan En Gonny Mulders:

oeps, vergeten jarige!!
    het is dat tante Gerda(TG) me erop attendeerde, maar NIELS, NOG VAN HARTE , MAAK ER MAAR WEER WAT VAN IN DIT NIEUWE JAAR! Het begin is in ieder geval goed denk ik, jullie ondernemen best heel wat.
    Maar............ hoe is het op de stage,in welke richting zit je met je werk??
    Het ga jullie allen goed daar in de zon, geniet en groeten. Jan en Gonny